LITE GRINIG

Vissa dagar är ju helt klart dömda från första början - det är som att alla stjärnor, planeter eller vad allt annat det nu kan bero på ligger i en katastrofal bana som bara kan ge ÖDESDIGRA effekter.

När man har en SÅDAN dag finns det alltid någon som tycker att det är fiffigt att säga - "Nämen, är det någon som har stigit upp på fel sida idag"?  

JÄTTEKUL!

 

Min säng är inpulad i en sovalkov - enda sättet att kravla sig ur den är via fotändan - finns ingen chans att stiga upp på fel sida SÅ DET SÅ!

MEN...vissa dagar kanske man inte alls borde stiga upp! 

För att undvika personliga händelser som bara leder till att människor känner igen sig i det jag skriver så säger jag bara: KARLAR! 

Jaja, jag VET att det finns många olika typer av karlar och det FINNS exemplar som är helt enkelt är fantastiska, t.ex. min kära favoritsvåger, men VISSA är ju sedan...ja...jag finner inte ens ORD att beskriva dem! Just nu är DE, de som hör till DEN kategorin, VÄLDIGT billiga!  

Hur kan en man vara så uppfylld av sig själv, sin egen betydelse, sitt EGO att ordet NEJ inte går hem? Hur kan det överhuvudtaget finnas människor som har ett så överväldigande självförtroende att de inte fattar att man säger nej? Jag pratar inte om små vinkar här utan totalt rent ut konstaterad FAKTA och ändå går det inte hem! Hur kan en person bete sig som en skitstövel, inte alls respektera andra och ändå tro att det bara är att skicka ett sms och VIPS så är allt bra?  

Och hur kan det finnas karlar som psykiskt kan manipulera en så att man får dåligt samvete och mår dåligt bara för att man inte gör som de säger trots att OM man gjorde det skulle man själv hamna duktigt i smeten. Man VET att det inte finns den minsta logik i att göra som de säger och ÄNDÅ får man dåligt samvete? 

VA? 

Ok, detta gäller väl inte bara karlar så byt därför ut orden "man" och "karlar" mot "människa" och "människor"!  

Å sen, till på köpet, så sänker de Birka Princess till botten!!!!!

Jo, jag är GRINIG men nu när jag fått spy lite galla känns allt genast MYCKET bättre!

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0