RÄKNING FETISH

Jag ÄR en enkel människa - ibland kan småsaker roa mig OMÅTTLIGT mycket!

 

En blogg jag regelbundet besöker har just nu en gåta med kluriga bilder - innehavaren har lagt upp sju stycken bilder som på ett eller annat sätt hör ihop med hans länkar. Man behöver inte läsa de länkade bloggarna för att kunna knyta ihop dem med en av bilderna utan det är själva länknamnet som ska hjälpa en på traven.

Jag är MYCKET förtjust! 

Verkligen passande program för en fredagskväll! 

Mera sånt! 

Snart är fredagen den 13:de slut och än så länge har inga större katastrofer uppstått (peppar peppar). Mina pengar har förstås tagit slut men de gick till nyttiga ändamål - nämligen räkningar. Här kan man ju naturligtvis divla och davla om huruvida räkningar kan ses som nyttiga eller inte men vad jag menade var att jag har inte törsat bort dem på loppisgrejer eller annat "onödigt". 

Jag gillar inte räkningar - det är jag förmodligen inte ensam om så nu har jag ÄNNU en ide´ på gång. Om man kan hypnotisera människor med resultatet att de slutar röka borde man ju kunna hypnotisera fram en Räkning Fetish?  

Tänk vad roligt det kunde bli DÅ!  

Varje dag du går till postlådan växer din förväntan för varje steg du tar. Varje gång du öppnar locket och ser alla de där söta små breven som tidigare drev dig till vansinne blir du blank i ögonen. När du sedan öppnar breven håller du på att gå åt och själva extasen skulle vara när du knappat in alla konto-, och referensnummer på banken och trycker på "Godkänn".  

Japp, JAG tycker att det är en JÄTTEBRA ide´!

 

Kommentarer
Postat av: Kanf keato

Jag provade en annan variant.
Jag satte upp en skylt där det stod "Inga räknar, tack!" (precis som en "ingen reklam" skylt).

Men det hjälpte inte, jag fick räkningarna i alla fall

2007-04-13 @ 23:54:16
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Nette

DEN varianten tilltalar mig - synd bara att den inte funkade :(

Kanske jag borde testa den iallafall? Brevbärare här kanske funkar annorlunda än brevbärare där?

2007-04-14 @ 10:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0