VALBORG ÄR RÄDDAD

Idag är det Valborg! Det tror jag inte har undgått någon - ett enda tjafs om Valborg hit och Valborg dit. Då är det KALAS och alla är glada.  

JODÅ

Jag hade OCKSÅ på det klara att det var Valborg men det var inte förrän IGÅR jag kom ihåg att det då måste finnas MJÖD! Förra året hade vi inte heller någon mjöd - den var slutsåld i butikerna! Allt var loppu slut! Det var DÅ jag bestämde mig för att "nästa år ska jag minsann laga egen så vi inte blir utan igen". Ett år hade jag alltså på mig att fixa mjöd men det var tydligen för lite. När började tiden gå så fort? 

MEN 

Istället för att hänga upp mig på vilken fruktansvärt misslyckad husfru jag är åkte jag istället till butiken och roade mig med att leka jobbig kund. Det är kul! 

Först hade inte de heller någon mjöd eftersom "den tagit slut för ett par timmar sedan" . När jag frågade varför de klåpat och köpt in för lite fick jag svaret att "gå och fråga alla de andra butikerna varför DE köpt in för lite - de har också slut på sitt lager". Som om det skulle vara någon ursäkt? Det påpekade jag också men då fick jag till svar att "mjöd var ju godast om man gjorde det själv - varför hade jag inte gjort egen"? Var jag lat? Jag kunde ju fast köpa en sån där flaska päroncider istället och pilla i lite russin så var det ju NÄSTAN som mjöd! 

Kreativ personal!  

Så skulle jag ha munkar! Nu upptäckte jag att de där djupfrysta grejerna som man bara kastar in i ugnen ett par minuter och sedan rullar i socker OCKSÅ var slut. Den här gången sa jag inget utan gick tyst och snällt till bröddisken för att plocka åt mig såna där bagerimunkar istället. DE fanns kvar -  flera lådor med munkar - men varenda munk var hård som STEN! 

NU...
 
...kunde jag inte vara tyst utan påpekade spydigt till samma personal som tidigare att "inte nog med att MJÖDEN var slut - man kunde ju slå in spikar med deras munkarna ifall man slarvat bort hammaren".  

-  Bakar du inte själv? Är du lat? 

Jag gillar verkligen personalen i den butiken - där får man svar på tal! Inga tråkiga, snörpiga köpmän bakom disken där inte! Alltid lika roligt att handla - jag kan vara hur grinig som helst innan jag åker dit - ut kommer jag alltid skrattande! 

Nu behövde jag inte pilla russin i ciderflaskor - grannbutiken hade några flaskor kvar...
 

 

Glada Vappen - VALBORG ÄR RÄDDAD!!

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas din valborg varit bra!

2007-04-30 @ 22:59:27
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Blogglösa Camilla

Du låter som en underbar kund!

2007-05-01 @ 20:03:57
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Maxmaiken

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2010-04-26 @ 08:59:15
URL: http://maxmaiken.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0