FRÅGOR OCH SVAR

Annika bad mig hänga med på en lista - det nappar jag på! :)

Skriver du dagbok?
Inte efter att jag började med bloggen - hinner inte - dessutom behövs det inte mer - jag kan gå tillbaka i bloggen och kolla datum och händelser eftersom jag oftast minns vilket inlägg jag skrev just den dagen DET hände! :)

Vad är viktigast för dig?
Familjen!

Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?    
Absolut!
  
Har du färglinser?
Nej

Suger det här?
Nej :)

Kan du gå ner i spagat:
Det har jag aldrig kunnat! :(

Är du polare med grannarna?
Jag är polare med de som äger huset som brann ner - har ingen aning om hur de andra grannarna ens ser ut!

Gay?
Näpp - jag tror iallafall inte det :D

Har du varit kär i en kändis? 
Hmmm...jo, det har jag säkert? Nå JO - bland annat i Mats som spelade i Gyllene Tider! Det blev Mats eftersom de andra gillade Per - jag ville inte vara kär i någon som ALLA ANDRA var kär i!

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
För det mesta gör jag nog det!

Är du höjdrädd?
Jo, blev det efter att min granne trillade ner från sin balkong och slog ihjäl sig!

Pratar du fortfarande med den du kysste senast?
Vem var det nu då igen? AH...jo det gör jag nog!

Har du sett din bästa vän gråta?
Ja

Har du fått någon komplimang idag?
Japp - det var en som sa att hon VERKLIGEN gillar mig för den jag är!

Är du mörkrädd?
Japp men jag håller på att lära mig leva med eländet nu...peppar peppar...

Har en dröm gått i uppfyllelse?
Jodå - många gånger!

Har du haft vattkoppor?
Jajamensan...

Har du någon gång testat karate?
Jepp - ingen större hit om man säger så...

Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Kanske - allt är relativt! :)

Äger du en iPod?
Nej   

Skulle du vilja hoppa fallskärm?
Usch nej - jag skulle få hjärtstopp innan jag ens hann kasta mig ut!

Gillar du allsång på Skansen?
Nja, det kan man ju knappast säga MEN å andra sidan ser jag ju inte ens kanalen som det visas på...

Kan du vissla?
Johanna...javisst kan jag det....vissel vissel!

Vilken radiokanal lyssnar du på?
Nova och X3M

Rakar du benen?
Jodå om jag inte strider med ladyshaven eller testar någon ny totalt värdelös vaxsort som ändå inte funkar!

Hur svarar du i telefonen?
Beror på mitt humör. För det mesta svarar jag med "Anette" men ofta så säger jag bara "hej" ELLER "Nå morjens" ELLER "NÅ?" ELLER "Börje" ELLER "Bengtsson" (jag heter inte Bengtsson).

Betalar du TV-licens?
Jadå varenda eviga räkning! UTSUGARE är de där på tv-förvaltningskontoret eller var de nu sitter och gnider sina händer!

Vad har du i fickorna just nu?
Godispapper

Vilken parfym använder du?
Hmmmm....ska gå och kolla...många av Kenzo samt Obsession och Curious med flera - det beror på humöret just då.

Kan du kasta macka?
Har iallafall KUNNAT!

När var du riktigt sjuk senast?
Januari förra året - halva foten i graven :)

Har du blivit opererad?
Japp och ÄLSKAR narkos - underbar känsla att följa med när de söver en! Kinky!

Äger du en cykel?
Ja, det gör jag men som allt annat finns den hos ungarnas pappa.

Vad har du alltid i handväskan?
HA! Vad har jag nu då? Plåster, värkmedicin, spegel, dotterns medicin, Kyypakkaus (sånt som man tar om man blir biten av en orm eller stucken av bin eller getingar), tamponger, tandborste, halstabletter, plånbok, telefoner, nycklar m.m.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Jag säger som Annika: Varför i hela friden då?

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Jaha, måste kolla....tio varav en går till huset och en till bilen - resten har jag inte en aning om vart de hör?

Läser du för skojs skull?
Absolut - så fort jag bara har möjlighet!

Äger du ett busskort?
Nej - det går ju knappt några bussar här ute!

Detta inläggs förord: FÖRANSTALTA
ALLTSÅ lyssna här vad svenska akademins ordlista säger om det HÄR ordet: träffa anstalter för något! EH! Alltså betyder föranstalta att man går på dejt med en anstalt? Vi**us dumpen! Vad är egentligen VITSEN med den här boken? Man får ju ingen vettig förklaring ÖVERHUVUDTAGET!

IALLAFALL betyder föranstalta att man ordnar eller arrangerar något (tror jag)!

Kommentarer
Postat av: crue Annika

hej vännen kul att du hakade på kram å trevlig kväll

2007-08-02 @ 19:58:47
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Christina W

tv4.se/ost klicka på att se deras nyhetssändningar 31/7 kl 1850

2007-08-02 @ 21:12:09
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Kanf keato

"Har du någon gång testat karate?
Jepp - ingen större hit om man säger så..."
Då ska du vara glad, dom flesta nybörjar brukar åka på någon rejäl "hit" första gångerna, hahaha (suck vilken dålig humor man har)

2007-08-02 @ 21:58:33
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Carola

Åh..det var så kul och läsa om dig.

2007-08-02 @ 22:12:26
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Pia lotta ( Kaffebönan)

Lååååååång lista det där klart man kan roa sig med då och då, men jag avstår oftast från sådana listor..
Kul att läsa vad du svarade i alla fall:-)
Natti

2007-08-02 @ 22:29:49
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nette

Annika:
Hoppas du också hade en fin kväll - kram!
Christina.W:
Tack - jag sökte på det men hittade inte - ska göra ett nytt försök! :)
Kanf Keato:
Om du har dålig humor så har jag det också eftersom jag skrattade när jag läste ditt svar! :)
Carola:
:)
Pia lotta:
De är bra att ha när man inte orkar uttrycka det man egentligen skulle skriva om ;)
Sov gott!

2007-08-02 @ 22:58:33
Postat av: Camilliondollar Baby

Det var kul att läsa dina svar!
P.S. Tack för den fina kommentaren om mitt hår!

2007-08-03 @ 01:56:59
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Carina

Kul lista denna koppar jag till min blogg, åsså länkar till dig.

2007-08-06 @ 21:20:46
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0