KÖR FÖRSIKTIGT

Jag trodde min dator skulle få en smärre chock...


Sätter hon på mig? Ska jag starta? Hur var det man gjorde det nu igen då?


MEN


Tydligen är det som att cykla - har den en gång lärt sig det så sitter det i...


FÖR


Det gick otroligt smärtfritt - tydligen blev den GLAD! I vanliga fall får jag starta om den tre gånger innan den hittar någon nätanslutning eller ens ids läsa in de personliga inställningarna - den här gången  gick det som en dans - tjoff och så fungerade alltihop!


Duktig dator!


Min första lediga helg på sex veckor har just börjat - jag som hade tänkt sova som en gris halva dagen vaknade halv åtta...



Efter ett antal osaliga snurranden i sängen var det bara att ge upp - hunden ville ut och min hjärna krävde kaffe.


Egentligen hade jag inte tänkt starta datorn idag heller - det skulle vänta tills jag städat klart (vilket är dagens program) men så slog det mig...


ATT


Många av er åker ju bort över julen - sätter er i bilen och kör långa sträckor för att få fira tillsammans med era nära och kära...


OCH


Jag ville då hinna säga er en sak FÖRE - nämligen:


KÖR FÖRSIKTIGT!


Visst är det jobbigt att åka långa sträckor - ofta vill man pressa gaspedalen liiiiite till så att man sparar in en minut eller två...


MEN


Är det verkligen värt det?


Kom hellre fram lite senare och tryggt än inte alls - låt inte julen bli en helg med sorg istället för en helg med glädje!


NEJ


Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och börja städa annars blir det ju inget gjort idag heller...


Kommentarer
Postat av: Pappa

...Hej igen ...ja, jag skall köra försiktigt.../Kram

2007-12-22 @ 08:57:44
Postat av: matilda

instämmer, det är inte värt att gasa på!

go jul! :D

2007-12-22 @ 23:31:38
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Camilliondollar Baby

God jul på dig, hoppas den blir underbar!/Kram

2007-12-23 @ 10:22:30
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Mötley crue Annika

God jul kramar crue Annika

2007-12-23 @ 11:00:17
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Gunvor

En God Julönskan och Grattis till att du hitintills fått över tiotusen besökare i bloggen!

2007-12-23 @ 11:35:25
Postat av: Helena

Hoppas det gick bra med städning och så. Stor julkram till dig!

2007-12-23 @ 14:43:14
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: JR

Japp, känner igen mig. Så fort jag är ledig/har sovmorgon, vad händer då? Jag vaknar hur tidigt som helst. Men de dagar jag ska upp tidigt och jobba..då jädrar kan jag sova! Märkligt! Håller med dig om bilkörandet, alldeles för många har för bråttom och kommer aldrig fram..så det var en bra uppmaning! Till sist: God jul och stressa lagom med städningen nu..egentligen är det bättre att städa bara EFTER jul..för då får man ändå göra om alltihop..hehe

2007-12-23 @ 17:08:32
Postat av: Helena

En riktigt fridfull jul till hela din familj

2007-12-23 @ 17:45:07
Postat av: Pialotta

Nämen har du oxså haft strul med din dator?
Jag fick installera om hela operationsstymet.. Jäkla vista eller vad det var..
Allt försvann för mig, men som tur är så kan man hitta saker igen om man har tur:-) Tar bara lite tid.
Tomten knackade på för att önska dig o de dina en riktigt go Jul..
Ha
de fint i stuga.. ho, ho, hoooo

2007-12-24 @ 01:11:41
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0