070707

Just så...

 

Nu sitter jag här igen då - framför både dator OCH fönster till allmän beskådning.

 

Glada nyheter:


Granngubben (30 år - uppskattar säkert att bli kallad gubbe men eftersom han inte pratar svenska så läser han inte heller min blogg) fick komma hem - kapabel att andas igen och annars också riktigt frisk. Båda katterna har hittats - oskadda. Vi har funnit ett hus där de kan bo tills vidare - inte nog med att huset finns endast någon kilometer härifrån - de har faktiskt redan kunnat flytta in! 


Helt otroligt!

 

Nu har vi DESSUTOM tömt i stort sett hela nedre våningen på de grejer som gick att rädda - det blev smått bråttom när de upptäckte att mellantaket börjat sjunka neråt och alla hyllor i skåp svällde upp och sakta gav efter.

 

 

En liten ljusning i horisonten trots allt!

 

NÄMEN HAR NI SETT?!?

 

Klockan är över tolv och VAD innebär det?


Det är den sjunde i sjunde 2007 och jag fyller alltså år! 

Tro nu inte att jag ALLTID är så här förtjust i att fylla år - det är jag inte... 

MEN 

I år är det ju premiär - första födelsedagen på bloggen! :) 

Ugnen baddar på och bränner förmodligen i skrivande stund första satsen marängbotten - på spisfläkten finns två banankakor och svalnar - har jag dem lägre äter hunden upp dem och NEJ - jag bakar inte mycket för att jag väntar många gäster utan helt enkelt för att jag gillar att äta upp allt som blir över SJÄLV! Allvarligt talat alltså - jag skämtar inte den här gången - jag bakar för mycket med flit och är förmodligen nära släkt med kakmonstret! 

Det blir alltså kaffe och kaka iallafall TROTS allt som hänt det senaste dygnet så jag säger det igen - har ni vägarna förbi så är ni välkomna! Vore t.ex. ganska kul att se vilka läsare jag har här i Finland och av dem få berättat HUR de hittat min blogg! :) 

Läste förresten, från det ena till det tjugotredje,  en artikel om hur många som ska gifta sig idag och få 070707 inpräntat i ringen (tydligen inte bara jag som tyckte det skulle vara roligt OCH tydligen hade DE mer tur än JAG) medans någon astrolog eller något liknande påstod att datumet var magiskt (nå SÅ KLART - det är ju min födelsedag) men att det skulle ske oväntade saker just idag! 

VAD? 

Jag vill inte ha flera oväntade saker just nu - det har varit tillräckligt med sådant för ett bra tag framöver! 

NÄ 

Nu är botten nummer ett klar så nu är det dags - lång dusch och sedan i säng - idag kommer ungarna hem och vill ha en pigg och glad mamma som väntar på dem! 

Vaddå osammanhängande text - tydligt tecken på att hjärnkontoret har semester!
 
Godnatt och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Grattis på födelsedagen!!!

2007-07-07 @ 10:55:34
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: crue Annika

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN bra att "granngubben fått komma hem *L*

2007-07-07 @ 11:07:21
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Keka

GRATTIS VÄNNEN! Vi äter tårta när vi ses! Ha en bra dag.

2007-07-07 @ 13:04:45
Postat av: Sanna

Grattis igen :)

2007-07-07 @ 13:42:16
Postat av: Sanna

Grattis igen :)

2007-07-07 @ 13:42:30
Postat av: Nette

Tack - vad snälla ni är! :)
Det oväntade har redan hänt - hände redan klockan 07.07 - ganska tufft och OTROLIGT egentligen 070707 kl. 07.07! Då ringdes det till brankåren på nytt eftersom huset brann IGEN! Mer om det förbaskade eländet senare!
Kram på er alla! :)

2007-07-07 @ 14:07:28
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

STORT GRATTIS HA EN UNDERBAR DAG IDAG (((KRAM)))

2007-07-07 @ 16:11:58
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Bella

GRATTIS i MASSOR till dig kompis Netto!!!
Skulle skicka sms i natt vid tolv tiden, men jag tror baltic jazzen hade nollat minnet mitt.
Kiva o höra att gannarna fått hus etc...
Kram

2007-07-07 @ 16:22:00
Postat av: Larran


"Ja må hon leva.." *skrålar*
Grattis på födelsedagen Nette :)
Kram på dig :)

2007-07-07 @ 16:36:57
URL: http://larran.blogg.se
Postat av: Pia

Grattis på födelsedagen snart är du ju välkommen till oss i "tantgenerationen" ;) min sonalycka fyller oxå år idag , blott 16, jag börjar känna av medelåldern....

2007-07-07 @ 17:41:37
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Åsa

*Ja må hon leva ja må hon leva*
GRATTIS PÅ FÖRDELSEDAGEN!!! Hoppas du får en kanondag där!!! Kramar!

2007-07-07 @ 17:52:30
URL: http://snopie.blogg.se
Postat av: Carola

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!!!!!!KRAM

2007-07-07 @ 18:41:34
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Gunvor och Björn

Från Roslagens famn kommer ett rungande GRATTIS på födelsedagen!

2007-07-07 @ 19:38:41
Postat av: Trolltyget

Rospinglan uppmanade mej att gå in och gratta dej... så här är jag, lite försenad med ett stort GRAAAAATTTTTTIIIIIIISSSSSSS

Postat av: Lennart

Kommer via Rospinglan och säger Grattis!
Själv brukar jag alltid baka en schwarzwaldtårta och ta med till jobbet då jag fyller. Men det tror jag att jag ska strunta i det här året. Alla 50+ kvinnor på min avdelning bara tittar på den och säger att de bantar, ingen vill äta.

2007-07-07 @ 20:35:43
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Carina

Även jag kommer via Rospinglan och säger Grattis! och då i efterskott då det var igår du fyllde år! Hoppas du blev firad ordentligt! Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaa!

2007-07-08 @ 21:21:56
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Nette

Till er alla:
Jättestort tack - ni är verkligen rara! :)
KRAM!!!!!

2007-07-08 @ 22:22:49
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0