BÄTTRE FÖRR!

Idag är det SLAPPEBODADAG - gör inget vettigt överhuvudtaget - halva dagen har gått åt att se på film - andra till att läsa böcker.

 

Trots att man borde kocka och stå i när det är söndag struntade jag i det - ungarna fick varsin låda att värma i mikron (här har vi årets starkaste kandidat till supermammatävlingen) medans jag wokade upp en påse Findus "Beef Chinese" åt mig själv!

 

URÄCKLIGT - finns det faktiskt folk som GILLAR den?


Det fick bli smörgås med prickig korv istället!


 

Har jag dessutom roat mig med att kolla i postorderkataloger -ni vet - de här som dimper ner i början av sommaren fyllda av vinterkläder - DÅ är man ju verkligen på hugget efter dunjacka - JOJO!

 

Egentligen hade jag noll intresse idag också men dottern tillbringade tre dagar att ringa in allt hon ville ha så nu var jag ju tvungen att se HUR ruinerad jag skulle bli om jag, mot förmodan, faktiskt köpte allt hon ville ha. 

Resultat: GLÖM DET - hon hade i stort sett ringat in ALLT! 

MEN 

JÖSSES vad fula kläder det tydligen ska vara i år - sida efter sida med horribla kreationer som jag inte skulle ta på mig även om de gav mig betalt? 

Vad är det som händer? 

Ska man verkligen se ut så där i höst?

FÖRR var det ju iallafall STIL på det hela! 

Randiga haremsbyxor i svart och lila med grenen nere vid knäna, knallrosa huvtröja, svarta snörkängor ELLER så drog man på sig svart och vitblommiga tights som lämnade NOLL millimeter åt fantasin - de smetade åt så ALLT syntes - förmodligen såg man hur läpparna rördes men FÖRHOPPNINGSVIS hördes ingenting! Håret var antingen kolsvart, knallrosa eller lila om man inte var i någon mittimellanperiod för då var ju håret lysande gult av misslyckad blekning hemma på toan - oberoende färg skulle det iallafall tuperas upp till ett enda stort BURR!. Naglarna var målade svarta eller i någon lysande neonfärg - smycken hade man så att öronsnibbarna hängde ner till brösten av tyngden - på den tiden hölls ju brösten faktiskt UPPE och hade ännu inte drabbats av tyngdlagen. Diskret make up existerade inte heller - det skulle vara lager på lager i alla möjliga färger och former - efter en kväll på discot var allt ihopsmetat till en salig röra. 

JA 

DET VAR BÄTTRE FÖRR!  

NÄ, nu ska jag se om jag orkar sätta på en ny film...å äta bullar...å godis...och skölja ner allt med läsk!

Önskar er en jättefin fortsättning på kvällen!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahaha jezzzus...dessa fula haremsbyxor. JAg hade en del, och domhängde verkligen ner till knäna...rosa och ett par andra som var svarta, var favoriterna..Haha kanske man skulle scanna inoch göra 80-talets outfit;-)
Kram på´re

2007-07-29 @ 20:39:39
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Carola

Låter bra och slappa lite..jag har jobbat på här hemma. Vista fungerar super bra..jag som inte kan så mycket om att installerar datorer behövde inte göra något här.. Jag skulle behöva gå på en datakurs och lära mig om system och annat..tänk att du KAN allt detta!!! Kram

2007-07-29 @ 21:17:25
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: crue Annika

ha ha det var bättre förr håller med dej men så e jag ju inte så mode medveten heller *L* ha en fin kväll du med kram

2007-07-29 @ 22:24:29
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Helen

Haha visst var det bättre "förr" :)

2007-07-30 @ 09:02:30
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Nette

Annelie:
Hemska var de ju men det tyckte man inte då - DÅ var det skitsnyggt! Tyvärr kan jag inte scanna såna bilder - alla mina gamla fotografier har försvunnit....verkligen synd (NÅNEJ) men du får gärna visa hur du såg ut! :)
Kram på dig tillbaka!
Carola:
Det är det som är det värsta med att jobba med datorer - det tar aldrig slut - man måste hela tiden lära sig nya saker och just nu har jag tappat intresset...men....jag hoppas det kommer tillbaka! Kram!
Annika:
Det är inte jag heller - jag vet vad jag gillar och det har jag sedan på mig vare sig det är modernt eller inte! Kram! :)
Helen:
Bra att du håller med! ;)

2007-07-30 @ 15:01:30
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0