BIO OCH GULLKLUMP

ALLTSÅ

 

Jag BORDE inte gnälla men...

 

Har just kommit hem från bion - Harry Potter och Fenix ordern. Tack vare all negativ kritik som hörts var jag beredd på att filmen skulle vara urdålig - att allt skulle vara en enda röra utan röd tråd och att man, när filmen var slut, skulle stampa ut muttrandes radiramsor typ "det här var sista filmen med Potter som JAG ser - det är då ETT som är säkert".

 

Kanske var det just DET som gjorde att jag gillade den? Det att jag var beredd på att bli SUPERBESVIKEN?

 

Visst - alla tre huvudpersoner börjar bli lite VÄL hemtama i sina roller, Potter har dessutom börjat flåsa när han andas vilket emellanåt gav mig duktigt i nerverna - dessutom var färger och annat inte alls i samma nivå som de tidigare filmerna...

 

MEN

 

DET var överkomligt - det gick att leva med!

 

FAST

 

NU kommer jag till det VERKLIGA gnället!

 

Vi bor i ett litet samhälle med cirka 3000 invånare - Jakobstad har...jaha...just så...nu är ju stadens server naturligtvis nere så man inte kan kolla invånarantalet - det är ju typiskt - men i alla fall bor här fler än hemma!

 

Biosalongen VI har är betydligt bättre planerad än den här.

 

Nu tycker man att en stad borde ha en vettigt planerad biosalong, eller hur? Ingen skillnad VEM jag pratat med här så ränner de tydligen på bio var och varannan film och då BORDE väl biosalongen vara ok?

 

HA!

 

Grabben var tvungen att sitta sned och framåtlutad hela filmen - hade han inte gjort det hade han inte sett ett dugg. Jag hade en skalle i mitt synfält som skymde undre och halva delen av skärmen - hade jag inte kunnat engelska hade jag inte fattat ett dugg av vad som sades - jag kunde nämligen inte se texten. Jag såg början och slutet - mitten var totalt otillgänglig. Dottern hade bättre tur men fick ändå vrida och svänga för att se hela bilden.

 

För denna upplevelse fick vi betala tre euro mer per biljett än vi gör hemma...

 

 

Jag är definitivt INTE imponerad!

 

Från det ena till det tredje:

 

Idag träffade jag min brorson för första gången och DET var då en söt liten unge - en sån där som man skulle kunna äta upp! Mätt skulle man minsann bli om man försökte för nu väger han redan över sex kilo - tydligen gör gullklumpen inget annat än äter.

 

Även om jag blev väldigt förtjust i honom var han måttligt intresserad av mig - varje gång jag löjligt joddlande (usch vad larvig man blir med bebisar) försökte få kontakt snörpte han på munnen och svängde likgiltigt bort blicken - allt annat var betydligt mer intressant än hans fula gamla faster - till och med när jag bytte böja och pulade på honom nya kläder behandlade han mig som luft...

 

FAST

 

Det gör inget - jag gillar honom ändå!

 

Nej, nu är det dags för sängen - hittade nya böcker av Koontz och Grisham på loppisen idag som jag kan roa mig med ett tag innan jag somnar.

 

Hoppas ni haft en fin dag och att morgondagen blir ÄNNU bättre!


Kommentarer
Postat av: Think Twice

Hej semesterfiraren!
Jag har själv inte sett någon av Harry Potter filmerna..ska man se den måste man väl kidnappa något barn som sällskap:))
Det där med Bio och allt man hör innan, kan vara på gott och ont...ja brukar bli besviken när alla målar upp en film till skyarna...då blir ja oftast besviken...(motvallskärring:)
Men så synd att ni fick sitta så illa...tur att filmen var bra och kunde uppväga det förhoppningsvis!
Ha nu en fortsatt trevlig semester!
/Kram

2007-07-25 @ 23:58:17
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Pialotta

Härligt med babysar.. luktar så gott.. det var länge sen jag höll en så liten i famnen.
DU ÄR "TAGEN" inne på min blogg.. läs mer där..
Kram

2007-07-26 @ 01:26:17
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Va kul att du gillade filmen, själv tyckte jag inte att den riktigt "kom igång". Men det är så irriterande, när någon sitter i vägen på bion.

2007-07-26 @ 01:28:19
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Annelie

Hahah listan ma nblir tagen på flourera hejvilt.Jag trodde jag hann med...men du är tagen av mig också,-)
Skönt att du gillade filmen iallfall=)
Kram och ha det fint!

2007-07-26 @ 12:32:37
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sampe

Harry Potter suger duktigt. Jag kan inte rå för det men jag hatar verkligen dessa filmer. Även om jag bara har sovit igenom mig den allra första...
Min semester är för övrigt slut nu... Grrrr!

2007-07-26 @ 14:19:15
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Nette

Think Twice:
Du kan få låna mina - de går gärna på filmen en gång till - dessutom har vi alla de tidigare filmerna hemma ifall du vill bli "up to date" :)
Imorgon åker vi hem - här får man ju inget vilande - mycket lugnare att vara hemma! :)
Kram!
Pialotta:
Jag tackar och bockar - det där var ingen dålig kritik minsann - jättegulligt skrivet av dig! När jag kommer hem ska jag ta andra i min tur! Kram på dig! :)
Camilla:
Det är sant - den var lite trög - inte likadan som de första iallafall! Ofta är det ju så att de blir sämre vartefter!
Annelie:
Tack jag antar tagenheten...eller hur man nu säger det? :) Vad fint du beskrivit mig - jag blir riktigt GENERAD (betonade det...hehe)! KRAM på dig!!!! :)
Sampe:
Jaha, här har vi en grinig Sampe nu igen då! :)
Snart har du anpassat dig till arbetslivet ännu en gång och blir likgiltig igen - tänk vad skönt! Kram på dig! ;)

2007-07-26 @ 22:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0