MERA SÅNT BARA!

NÅJAAAA!

 

Nu blir det väl ramaskri i världen -  Nordkorea sätter regler på hur man ska klippa sig och vad man ska ha på sig!

 
Jag tycker det är hur bra som helst! 

MERA SÅNT BARA! 

När jag går till frissan har jag alltid någon exceptionellt snygg bild i skallen på hur jag skulle vilja se ut - att Halle Berrys snaggfrisyr som HON passar skitbra i inte passar mig - DET har jag däremot inte en tanke på!

NÄNÄ
 
Så där kommer jag också att se ut när det är klart tänker jag enfaldigt glad och dansar in på frisörsalongen. 

Under tiden jag blir klippt sitter jag med kisande ögon och glor i spegeln: 

Vad håller människan PÅ med?


När allt är klart lyser sexiga Nette a la Berry med sin frånvaro - ut kommer istället Börje eller Håkan! 

Vad lär jag mig av det? 

INGENTING! 

FÖR 

Nästa gång jag ska klippa mig envisas jag med att bli klippt som Halle Berry IGEN - jag menar, någongång MÅSTE ju frissan lyckas eller hur?  

Samma sak med kläder - det här med stil glömdes tydligen bort när en del av min pappa och en del av min mamma smälte ihop.  

- Jäklar, sa delen med svans, jag glömde ett par grejer på trappan. Kan du öppna så jag kan ta in dem?  

- Shit happens, sa ägget, förmodligen var det ändå bara tvätt-, och stilgenenerna! Vad ska hon med dem till? Hon kommer ju ändå inte att ha alla hemma! 

Å så blev jag UTAN! 

När andra klär sig ursnyggt  och verkar passa i vilka paltor som helst så envisas jag med att komma hem med sånt som t.ex. får min rumpa att förknippas med ladugårdsdörrar... 

MEN 

Jag ska väl inte gnälla - det KUNDE ju vara värre - än så länge har iallafall ingen traktor försökt köra in och tro mig -  DET är jag tacksam för! 

Vad jag försöker komma fram till är att jag nog skulle passa där! 

DÄR i Nordkorea! 

Jag BEHÖVER någon som säger åt mig hur jag ska klippa mig och hur jag ska vara klädd!      

Kommentarer
Postat av: Keka

Ha, ha Börje eller Håkan... :-) Can't wait to see you :-) hälsar kusin Kaj

2007-07-03 @ 20:14:39
Postat av: Annika

hej vännen hur e läget idag ,hehe jag har ju syster lizaloop som hjälper mej med frillan *L* tur ja har *L* hoppas allt e bra kram

2007-07-03 @ 20:41:43
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Gunvor

Tro henne inte! När jag såg henne sist utanför Älvsjömässan för några år sen så var hon visst stilig!!!! Lång och slank och nog hade hon stil alltid så det är nog bara falsk blygsamhet!

2007-07-03 @ 21:20:34
Postat av: Annika crue

tack för att du besöker min blogg dagligen :) kramar

2007-07-03 @ 22:11:28
Postat av: Nette

Keka:
Kära kusin Kaj - det ska bli ett nöje att träffa dig oxå! :)
Annika:
Kanske Lizaloop kan börja hjälpa mig också? Jag skulle behöva det! Det är roligt att besöka dig - så det är ett nöje! Kram! :)
Gunvor:
Hehe, nu skojar du! :)

2007-07-03 @ 22:49:59
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag älskar dina berättelser här på bloggen. Du gör mig glad.Ha en fin kväll/kram

2007-07-03 @ 23:09:13
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Pappa

...hallå tjejen.. Ok, nu är det ett år sedan jag såg dig men om man nu skulle läsa sig till hur du ser ut så INTE tror jag att det är en "snaggad Barbamamma" utan jag lutar nog åt att Gunvor har rätt./ kram

2007-07-04 @ 08:23:18
Postat av: KvinnaFruMamma

Näää du skulle inte passa i nordkorea. Du passar perfekt här=).
Ha en bra dag!
kramis

2007-07-04 @ 11:21:08
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: christel Blennerup

Halloj. Jag har gjort svart lugg nu..går bort på 8 tvättar..bra om man skulle ångra sig menar jag :-)
ha en braig dag/c

2007-07-04 @ 21:48:40
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Nette

Annelie:
DU gör MIG glad! Kram!!!! :)
Pappa:
DET vore ju ett bra bloggnamn - Snaggade barbamamman! Varför heter jag inte SÅ?
Puss på dig! :)
KvinnaFruMamma:
Tack - vad gullig du är! Kram!!!! :)
Christel:
DET är tufft! Ska kolla om du har foto på bloggen nu! :)

2007-07-04 @ 22:17:18
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0