PARFYM FRÅN PARIS

I tidernas begynnelse, när jag var i Paris, köpte jag en bigbautaflaska med violparfym. Den vägde ett ton och luktade superstarkt men eftersom den var asbillig så blev det just den - jag var ju ändå TVUNGEN att ha parfym med mig hem - parfym från Paris.

Väl hemma började jag fundera på varför jag egentligen köpte skräpet? Vad skulle jag med den till?

Det var inget jag kunde tänka mig att använda och flaskan var så skrymmande att den endast var i vägen överallt...

MEN

Eftersom det nu en gång var PARFYM FRÅN PARIS måste jag ju ha den kvar!

Med tiden har jag hittat diverse användningsområden där den kommer till NÅGON nytta - mest populärt har det varit att hälla ut några droppar på golvet och sedan dammsuga upp dem. En två - tre droppar gör susen - tadaa så har vi violdoftande dammsugare. Den har även hjälpt mig med kattsandlådan ett antal gånger - varje gång jag BORDE ha städat lådan men inte haft tid så har det blivit violdoftande kattskit istället!

FAST

Skrymmande har ju flaskan alltid varit!

Sist jag städade toan ställde jag ut allt i hallen under tiden och när allt var klart plockades allt in igen UTOM viol-flaskan. Den fick stå kvar i hallen och agera dörrstopp (vilket borde ge er ett hum och HUR skrymmande den faktiskt är).

DET ångrar jag NU - nu när hela huset fullkomligen STINKER av viol!

Kattungarna har på något konstigt vänster pillat bort korken OCH fått hela eländet att välta  - när jag upptäckte vad som hade hänt (bara att följa lukten) var hallgolvet redan översvämmat av lila vätska samtidigt som golvbräderna sörplade i sig allt de bara hann!

Jag har vädrat, vädrat och åter VÄDRAT men det hjälper inte - det tycks istället bli VÄRRE...



Dagen tips är:

När du besöker Paris - köp INTE de där kanistrarna med violkoncentrat som de påstår ska föreställa parfym - du kommer isåfall att ångra dig DJUPT!

Önskar er en riktigt fin fortsättning på kvällen OCH en rofylld natt!

Kommentarer
Postat av: Pia

hahahaha :) så är det att ha husdjur, misstänker att katten luktar viol oxå.

2007-07-08 @ 21:58:03
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Nette

Pia:
Jodå, det gör de allihopa! Den här veckan är det dags att ge över dem till nya ägarna - de kommer antagligen att bli ganska förvånade över att deras nya kisse doftar viol! :)

2007-07-08 @ 22:17:05
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: M

Konstigt, men jag blir alltid lika överraskad när jag läser din blog. :) Ha det bra!

2007-07-08 @ 22:50:30
Postat av: christel Blennerup

Hillo. Violdoft luktar gott det :-)
men som du skriver..med måtta kanske..lukt & stank är kanske skillnad ..jag brukar tända rökelser, från ros till Lavendel dofter!!..du kan tänka dig hur det luktar i mitt hus då*s* vissa är rogivande vissa ja dom bara doftar gott//kramiz

2007-07-08 @ 23:33:46
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Pappa

...jaha det var svaret..vi har haft en nordostlig vind en tid och en konstig lukt..en konstig blandning av 08 blandat med ...ja just viol.Ha ha..kan tänka mig er tre om två veckor...doftande viol, En något förvirrad präst..."Härmed döper jag dig till Vio..Hm.." / Kram

2007-07-09 @ 08:01:48
Postat av: Nette

M:
Hur kan det komma sig? Du, om någon, borde ju känna mig vid det här laget! :)
Christel:
Jag gillar viol - i måttliga mängder men nu (fortfarande) är det lite för starkt för min smak! Kram! :)
Pappa:
Stackars unge! Hahaha!
Kramar! :)

2007-07-09 @ 11:05:28
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Kikki

Jag äslkar violgodis och violglass. Fick för mig att försöka hitta en violparfym. Googlade det och *tadaaa*
här e jag =P Men vadå, luktar violparfym så hemskt? =O

2008-04-11 @ 18:35:04
Postat av: Pixie

vad heter violparfymen?= Jag hade en när jag var liten och sedan dess har jag inte hittat någon och jag vill ha den så himla gärna igen :D

2008-05-12 @ 01:11:57
URL: http://pixiesaga.blogspot.com
Postat av: Jimmelisa

Big tnks for interesting and useful site!

2010-01-18 @ 08:24:23
URL: http://jimmelisa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0