SORGSEN KATTFARMARE

Kommer ni ihåg när jag svor ve och förbannelse över slampan My? 

Igårkväll när jag försökte få in Lilla My hade hon absolut NOLL intresse av att komma in - jag stod på trappan i 20 minuter och lockade men ICKE att katten dök upp. 

Imorse när jag tittade ut genom fönstret under tiden kaffet blev färdigt fick jag syn på SLAMPAN. Där ligger hon och RUUUULLAR i gräset medans en hankatt med sönderrivet öra HÄNFÖRT sitter bredvid och äter henne med blicken!  

TJOFF så åkte Lilla My in och nu har hon UTEGÅNGSFÖRBUD tills hon skärper sig - om inte JAG får nåt ska inte hon heller få! NÅGON rättvisa måste det ju finnas!
  


Resten finns att läsa HÄR!

 

 

Hon hann tydligen tumla runt i sänghalmen TILLRÄCKLIGT länge...

 

FÖR


Två veckor sedan blev hon stolt mamma till tre stycken svarta hanar (eller som vi säger: FRASSAR)! 

JODÅ, jag VET att vi nu har en HEL DEL av dessa ädla djur som heter KATTER!  

TRO MIG - jag VET! 

Kull nummer ett har lyckats driva mig till vansinne MÅNGA gånger med sitt klättrande i gardiner, hoppande på bord, vältande av blomvaser och blomkrukor, inte hunnit hitta sandlådan i tid när det plötsligt blivit BRÅTTOM, tuggat sönder böcker, rivit ut böcker från bokhyllorna, rivit sönder tidningar, vält ut parfymflaskor, envisats med att sova i mina knäveck på natten och bitit mig om jag varit fräck nog att röra mig en millimeter, klättrat och hängt i våra byxor, härjat halva nätterna när man försöker sova OSV: 

MEN 

De ÄR ju så gulliga - både de vuxna och de små! 

Idag flyttade första kattungen - Carmen - till sitt nya hem och jag DEPPAR!  

Visst låter det konstigt!

Här finns ännu tre vilda IDIOTER kvar PLUS de vuxna PLUS de tre som än så länge bara ligger stilla (tack och lov) och just öppnat ögonen och jag SAKNAR den som flyttat! 

Hur är man egentligen funtad? 


Månne jag kan begära henne tillbaka? :)


Kommentarer
Postat av: matilda

naw, särskilt kattungar kan få ens hjärta att smälta. så klart man bara inte kan lämna bort dem... Men å andra sidan låter det som att du har väldigt många katter att ägna din uppmärksamhet åt :)

2007-07-13 @ 22:48:58
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hm..hur skulle det se ut om du behöll alla?
Nya kattkvinnan..hua.Nej dom får det bra dit dom kommer=) Kram

2007-07-14 @ 15:50:46
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

matilda:
Jo, det har jag ju nog och nu har jag sett hur den kissen och ytterligare en som flyttade har det så nu är jag glad igen - de har det bra! :)
Annelie:
Du är så förståndig! :) Jo, du hade rätt - de har det bra så nu kan jag slappna av igen! :) Kram!

2007-07-16 @ 12:34:05
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Lucas

Kattkvinna?
Katt kärring me huse fullt av Frassar, nää då lovar jag att du får varken hemtjänst eller vänner utan du bor där ensam i kattpiss och äter torrfoder med piimä och alla pekar på dig och säger *där går den där frassmamman*.
Det blir skriverier om kvinnan med 2582 katter som gillar öppna planlösningar och den enda som är nöjd är Zoo-butiken som VÄGRAR hemkörning.
Du köper en cykelkärra och drar kattmaten hem 3 gånger per dag.
Inkomster??
Näää
du får allt plocka tomflaskor längs vägen till Zoo..
Ha en bra dag!
/Lucas den förskräcklige hundägare för övrigt!

2007-07-18 @ 09:56:34
URL: http://pikkujussi.blogg.se
Postat av: Nette

Lucas:
Hahahaha! Du har nu fått mig att inse att jag inte vill bli någon kattkvinna - inte alls! :D

2007-07-18 @ 11:03:17
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0