TISDAGSTEMA - STÖKIGT

Tisdagens tema är STÖKIGT!

 

Det första som slog mig var min källare - stökigt är en kraftig underdrift om man ska beskriva den oreda som finns DÄR - på med skor och ner för att fotografera...

 

MEN

 

Jag kan tyvärr inte sätta ut fotografier av min källare - satte jag ut DEN till allmän beskådning skulle jag vara tvungen att sluta blogga - jag skulle skämmas för mycket för att någonsin logga in igen...

 

 

Det blir istället det här:


image142

Det är ett helsike varje gång någon telefon behöver laddas - jag tar ALLTID fel sladd och svär när jag, en timme senare, upptäcker mitt misstag. Jag HAR rett ut härvan - gång på gång - MEN det tar max tre dagar innan den i samma skick igen! FJÄRRKONTROLLERNA tar bort halva nöjet med att se på tv och film - det är JÄMT fel kontroll - DESSUTOM har jag kopplat något fel så när ljudet ska höjas eller sänkas måste jag använda MINST två av fyra kontroller för att få det att funka. VERKTYGSLÅDAN städar jag en gång i månaden men det hjälper inte - även här tar det max tre dagar innan allt är ett enda kaos igen. 

Detta inläggs förord: FÖR ALL DEL
Det här är en fras som används för att förringa (även detta förord kommer att förklaras senare) en insats samt för att få användaren av frasen att verka ödmjuk (som i SIN tur är en DYGD). Om du, till exempel, just har räddat livet på en människa och denne tackar dig säger du "för all del" ÄVEN om du EGENTLIGEN tycker att personen ifråga MINST borde slänga sig ner på sina bara knän, kyssa dina fötter och ge dig en miljon!

Kommentarer
Postat av: Erika

Sladda av alla de slag vet vi alla hur dom slår knut på sig själva. Ibalnd tror jag dom lever sitt eget liv . :)

2007-07-31 @ 12:08:39
URL: http://ericha.bloggagratis.se/
Postat av: Jenny

Mobilladdarna är värst,särskillt om det är till olika märken och man till slut har fått loss fel laddare...

2007-07-31 @ 12:15:42
URL: http://wagen.blogg.se
Postat av: Zassi

Hahaha.... så typiskt!!

2007-07-31 @ 17:24:06
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Lucas

Underbart jag har det inte jävligast i hela världen - det har ju du!!
Hundar mattor - våra ligger i källaren..
Vår cockervalp (??) Blir 1 år den 2/8
inte 100 % rumsren än!!
Men det är vårt fel som jobbar så oregelbundet..
Det kan ju tröstas med att det kan knappast bli värre för er nu? Eller....!

2007-07-31 @ 22:40:05
URL: http://pikkujussi.blogg.se
Postat av: Nette

Erika:
Skulle inte förvåna mig ett dugg om de faktiskt hade det när man svänger bort blicken - det verkar så! :)
Jenny:
EXAKT!!!! :)
Zassi:
Jo :)
Lucas:
Du kan konsten att få mig att skratta - snart kan du och jag sitta och strida om vem som har det värre :D Er cockervalp blir nog snart rumsren ska du se - plötsligt en dag så säger det bara PLING och sedan sitter det och peppar peppar - mitt i allt blir det värre - skulle inte förvåna mig ett dugg! :(

2007-07-31 @ 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0