VAD BETYDER DET?

Idag hade jag tänkt ta upp något helt annat men det får bli en annan gång... 

FÖR 

Här händer det konstiga saker just nu! 

När vi körde skyttetrafik fram och tillbaka häromdagen - det vill säga när vi fraktade saker till grannarnas nya ställe så kom vi vid ett tillfälle hem efter att det blivit mörkt och upptäckte då genom fönstret att tv´n i mitt vardagsrum var på? 


Hur kunde den vara det?


Jag var ju ensam hemma och hade inte tittat på tv på ett par dagar? 

På var den iallafall och när jag gick in för att stänga var huset tomt på människor - bara djuren fanns på plats. 

Jag har alltid varit noga med att allt elektriskt skall stängas ORDENTLIGT om de inte övervakas (d.v.s. datorer stängs helt och hållet - det får inte förekomma "Stand by"-läge om den inte används, tv´n stängs med KNAPPEN och inte med fjärrkontrollen så fort man slutar titta osv.) så jag VET att tv´n var avstängd när vi åkte härifrån. 

NÅ 

Inatt, när vi gick och lade oss, stängde grabben sin dator som vanligt - stängde den ORDENTLIGT så som det alltid SKA göras - jag var vittne så jag kan intyga att det blev gjort. 

MEN 

Imorse var hans dator plötsligt på IGEN och när han steg upp för att stänga den satt två fåglar utanför hans fönster och knackade på glaset - precis som om de ville komma in! 

Tv´n kan förstås vem som helst satt på när jag inte var hemma - då var det ju fritt fram att gå in och sätta på den - om de kunde ta sig förbi Luna alltså - hon ligger alltid innanför ytterdörren och vaktar när vi inte är hemma.  

FAST 

Datorn kan ingen satt på utan att vi vetat om det - det finns inte den minsta lilla chans att någon först skulle kunna ta sig förbi Luna, sedan uppför trappan, förbi mig och sedan in i grabbens rum utan att ha blivit upptäckt. 

OCH 

Varför ville fåglarna in - det finns till och med märken på fönstret efter deras försök! 

Vad betyder det? 

Säg det den som vet! 


Önskar er alla en riktigt fin dag!


Kommentarer
Postat av: Pia

Min lillemans dator sätter sig alltid på av sig själv om han inte stänger av den med "knappen" på baksidan. Enligt expertisen är det något fel med strömbrytningen (ojämn strömfördelning)inne i datorn så det finns förklaringar, Ha en bra dag

2007-07-09 @ 11:14:32
Postat av: Pialotta

Det där var verkligen ett mysterium.. hur kan sånt hända?? Det där får du följa upp och meddela oss vad som hände:-)
Ha de gott kram på dig

2007-07-09 @ 11:58:03
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Hum... ett mysteri...just sådana fenomen kan jag få om jag stänger TV med fjärrkontrollen att den går igång igen efter att jag släckt ner den. Men om du släckt den på on off-knappen låter det väldigt skumt och när det spökar just i båda! Kanske bäst o ringa någon el-kille:)) Ha det bäst!
/Kramis

2007-07-09 @ 12:40:43
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Gunvor

Det här med att datorn går på utan att man gjort något händer här också efter strömavbrott. Förra året när Vattenfall bytte stolpar och kablar så bröts strömmen titt som tätt och varje gång gick datorn igång när strömmen kom tillbaka trots att den var avstängd innan. Kan det ha blivit strömavbrott hos dej pga branden i grannvillan? TV:n har vi alltid stand by så där hände inget hos oss.
Jag tror att fåglarna speglade sej i fönstret och ville jaga bort 'fönsterfåglarna' från sitt revir!

2007-07-09 @ 14:24:32
Postat av: Pappa

...070707...ja det är nog åldern. Närminnet ryker först..../kram

2007-07-09 @ 16:36:47
Postat av: Carola

Ja, Nette jag tror att det "spökar" hemma hos dig. Det låter helt otroligt. Du får väl se om det händer fler gånger. Jag är en person som tror på spöken och annat. Tack för att du röstar på mig. Hoppas att du hade en bra födelsedag. KRAM

2007-07-09 @ 18:05:50
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Annelie

Hm...visserligen tror jag på spöken och andeväsen. men..
det är nog ett strömavbrott som fått grejerna att starta upp.Kram till dig.
PS,Har läst alla inlägg, men lämnar bara tryck här

2007-07-09 @ 20:42:36
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sanna

Tror du inte att det kan ha varit nån av kattungarna, Emmi högst antagligen :P, som klättrat upp på TV:n och i misstag gått på On/Off-knappen? ;) Juku gick väl i sömnen och startade datorn av reflex, drömde väl att han skulle spela :P Haha xD
/Din knasiga dotter

2007-07-09 @ 20:44:20
Postat av: Nette

Till alla:
Ni hade rätt - eftermiddagen efter att jag skrivit detta hade vi konstant återkommande strömavbrott. Först var jag rädd att det hade något med branden att göra men sedan visade det sig att hela området var drabbat så då slappnade jag av! :)

2007-07-10 @ 12:34:01
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Bella

Jo du Netto... det är nog strömavbrotten som gjorde detta. För här hade jag samma juttu.
Här for strömmen 17 gånger på 14 minuter (sen blev den borta i 38min och jag missa vad som hände surface, mycket irriterande) och på ett dygn kanske 100 gånger. Blev tvungen och dra ut alla stöpslar till digibox, tv etc, för knappast kan det göra gott åt alla elektriska apparater de här. Säkert böt de ut någon manick igen de där Fortum. Samma visa va de ju ifjol då de böt någon stor "muuntaja" och då for lilla Jenkki kylskåpet med 3 kg älg indre stek... j**la muntert, då man håksar det efter about 6 dagar.
Så tror inte du behöver va rädd för "spöken"... heller...
Kram

2007-07-10 @ 13:25:16
Postat av: Lucas

Fåglar som knackar på fönstret kommer ofta med bud om att nån dött.. varje dag dör ju nån så där har du fågelsvaret.
Jag har haft spöken i mina boenden och de har alltid varit snälla så jag tror att det finns saker som sker utan strömavbrott också..
KummitusJussi

2007-07-11 @ 00:18:07
URL: http://pikkujussi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0