FELAKTIGT KORTMOTIV

Jag kommer tydligen aldrig att få nytt bankkort iallafall! 

Igår kom det ett mail där jag vänligt blev informerad om att kortmotivet inte kunde godkännas på grund av att motivet inte följde ETT av deras kriterier och därefter räknades det upp hur många orsaker som helst. 

Hur ska jag veta vilket av dem som det gällde? 

Det är ju en enkel sak att åtgärda problemet om jag bara visste VAD som måste åtgärdas för att kortet ska accepteras men om de inte anger själva grunden till nekandet utan istället raddar upp en massa orsaker och säger att ETT av dem är det - hur ska jag då veta vilket? 

Jag har försökt läsa igenom deras villkor och regler för att se VARFÖR men det hjälper inte mig ett dugg - i deras villkor står det följande: 

Vi  kan vägra tillverka kort av bl.a. följande material (förteckningen är inte komplett):
 


Även om mitt kort alltså skulle uppfylla alla de krav som står i själva texten på sidan finns det fler punkter som inte är angivna! Var hittar jag dessa punkter? Var hittar jag HELA deras förteckning över vad som får och vad som inte får finnas?

Är det de gulliga fåren som inte passar ihop med varumärket eller är det min text? 

Varför kan de inte säga exakt varför?  

DET skulle jag gärna veta!

Vilken tur att jag behöll både konto och kort på gamla banken iallafall för det här verkar bli en lång process!

 

Kommentarer
Postat av: Pappa

...antagligen är det så att de känner sig utpekade och vill inte vara med på bild de fårskallarna /kram

2007-06-06 @ 11:47:25
Postat av: Annelie

Ja då borde dom som sagt kunna upplysa dig om vad som felar.Ha en fin dag.
Vill bara tala om att jag står bakom dig helt vad gäller förra inlägget. Kram till dig

2007-06-06 @ 12:24:42
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Pappa:
Hehe, det kan stämma! :) Kram!
Annelie:
Det tycker jag också men det är väl bara att testa sig fram - får jag kortet till julen så är jag glad! Det kan ju bli min lilla julklapp! :)
Tack och kram tillbaka!

2007-06-06 @ 12:38:20
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: matilda

Det var skumt... Det kan vara så att de anser att hemsideadressen är reklam för något annat än deras företag och därför vägrar. För jag förstår verkligen inte varför de skulle ha något emot de där fåren, du har ju gjort bilden själv!

2007-06-06 @ 18:34:21
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Blogglösa Camilla

De måste ju skriva exakt vad som är fel.

2007-06-06 @ 22:09:21
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

matilda:
Skumt ja! Dumma är de! Jag ska prata med banktanten och be henne förklara det här för mig men just nu är hon på semester så jag får ge mig till tåls :(
Camilla:
Det tycker jag också men det tycker tydligen inte de?

2007-06-06 @ 23:16:57
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0