JAG MÅSTE...

JAHA! 

Här sitter jag och planerar. 

Planerar vinden - hur det borde sättas in mellanväggar så att de sneda utrymmen stängs fast (annars passar katterna på att använda dem som toalett lite nu och då och det TÅL jag inte). Hur jag vill ha en vägg byggd så att den blir en slags inbyggd klädhylla - så att jag sedan kan ha mina kläder där.  

Hur barnen måste få dörrar till sina rum så att de kan stänga om sig men då måste väggarna byggas till och anpassas till dessa dörrar. Vilken typ av dörrar ska det förresten vara? Vilken storlek? Vad kostar de? Om de får dörrar till sina rum måste jag lösa problemet med hur vi ska få ljus in till trappan och den lilla hallen - det finns ju inga fönster där. Glastegel kanske? Om man byggde in glastegel i väggarna så borde det komma tillräckligt med ljus ner i trappan. Vilken typ av glastegel skall det vara? Klara eller färgade? Vad kostar de? 

Jag planerar hundburen - i snart två år nu har jag tänkt att den borde byggas så att hunden kan vara ute även när vi inte är med. Även om vi från början hägnade in hela gården så att hon kunde vara ute så blev det en flopp - så länge vi är tillsammans med henne ute så hålls hon kvar - så fort vi går in så sticker hon. Pular sig under nätet och rusar iväg med ljusets hastighet. Om vi bodde långt ifrån vägen hade det inte gjort så mycket men eftersom vi bor riktigt bredvid den är det kris - sticker hon iväg åt fel håll så är risken stor att hon blir påkörd.  

Jag planerar källarrenoveringen - hur det borde sättas klinker på golvet i bastun och hur jag vill ha nya mellanväggar. Hur jag skulle vilja ha ett badkar där nere också - tänk vad mysigt. 

Yttre hallen borde isoleras - varje sommar glömmer jag bort det - varje vinter påminns jag igen. Det verkar som om isoleringen trillat ner där - väggarna är iskalla under vintern och det borde åtgärdas - VERKLIGEN! 


Tittar ut genom fönstret och ser på gräsmattan som växt sig lång igen - det var ju inte länge sedan jag klippte den? Hur kan det växa så där drastiskt när det inte regnat - när det varit torrt som en öken hela veckan? Dammen borde få nytt vatten också.

 

Tvätthögarna bara växer - hur kan det komma sig att det blir så mycket tvätt? Varför är jag så dålig på att tvätta? Borde det inte vara inbyggt?

 

Skitigt inne är det ju också - jag borde verkligen städa. Visst ser det ganska prydligt ut när man ser på allt så där snabbt men alla skåp borde ju gås igenom. Jag tycker inte om oreda - jag skulle vilja ha allt i ordning.

Fönsterlisterna har jag ju inte fått upp här i vardagsrummet - då när jag SKULLE göra det så hade jag ingen vinkelsåg och nu när jag har en så har jag tappat lusten. Soffan borde kläs om men det har inte heller blivit av - istället blir jag trött bara jag ser på den. 

Så är det ju företagsdelen i den ena utbildningen - den borde jag ju fixa undan nu på sommaren när jag ändå är ledig!  

Detta måste alltså åtgärdas - det MÅSTE ske innan vi åker upp och hälsar på släkt och vänner...när vi kommer hem igen är ju semestern snart slut och då börjar utbildningar och lärarjobben igen. 

FAST 

Sedan slår det mig ÄNNU EN GÅNG! 

HERREGUD - VAD HÅLLER JAG PÅ MED? 

Varför LÄR jag mig aldrig? 

Jag har ALLTID en massa MÅSTEN.

 

Så fort jag fått ETT måste ur världen så hittar jag på ett annat. Jag tycks SÖKA efter nya saker som stör mig - som jag helt enkelt MÅSTE få gjorda och tänker enfaldigt varenda gång att "så fort DET HÄR är gjort - DÅ ska jag slappna av".

 

MEN

 

Det gör jag aldrig?

 

Jag kommer ju bara på något nytt?

 

Här gick jag hela vintern och längtade till sommaren - sommaren när jag bara skulle ta det lugnt och vila! 

Hur jag inbillade mig att det var helt ok med tre olika studier samtidigt som jag hoppade in och jobbade deltid bara jag sedan fick ha sommaren ledig! 

Tydligen har jag redan glömt läxan jag lärde mig i januari? Att det FINNS gränser - att allt plötsligt kan ta slut? Att det att jag "bara" är 35 inte betyder att jag kommer att leva för evigt! 

FÖR 

Nu när det äntligen ÄR sommar - vad gör jag då? 

JO 

Jag stressar upp mig över än det ena och än det andra MÅSTET så att jag inte längre kan slappna av överhuvudtaget IGEN EN GÅNG! Det går inte att läsa en bok - det går inte att se på tv - jag har inte tillräckligt med ro i kroppen för att sitta still! 

Varför GÖR JAG SÅ? 

Varför glömmer jag det som är VIKTIGT?  

Det som VERKLIGEN betyder något? 

NEJ! 

Jag MÅSTE lära mig att ta det lugnt - jag MÅSTE lära mig att sätta gränser...
 
JAG MÅSTE SLUTA MED MINA MÅSTEN!    


Kommentarer
Postat av: Carola

Du måste nog ha full rulle där hemma med barnen och sköta hemmet. Jag känner också ibland en del måsten. Idag kände jag verkligen för att städa och göra fint i arbetsrummet...och ibland går det perioder då jag gör ingenting. Du får vara rädd om dig!

2007-06-23 @ 20:40:09
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Carola

När du var inne på min sida nu.. hur såg den högra spalten ut, där jag har profilbilden? Har den åkt ner?
********************
Ja, den salvan heter "Eye calm"..och den är bra för trötta ögon. Kram

2007-06-23 @ 22:57:52
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Annika

det e verkligen jobbigt med alla måsten man skapar sej ...ha en fin dag kram Annika

2007-06-24 @ 10:20:06
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Vicke

Ja, vi måste alla bli bättre på att rensa bort alla måsten och lära oss njuta av livet här och nu istället!!
Vicke

2007-06-24 @ 16:08:51
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Annelie

Försök att njuta av tillvaron också. Alla måsten springer ändå inte iväg..dom finns tyvärr kvar, så låt det ta tid.
Ha en fin kväll/kram

2007-06-24 @ 21:37:13
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Carola:
Jag är nog oftast så också - ibland gör jag massor och ibland absolut ingenting. Det borde finnas ett stadie i mitten! Kram!
Annika:
Jo, varför gör man så? Hoppas du också har haft en fin dag - kram!
Vicke:
Så är det - när som helst kan det ta slut och då ångrar man sig säkert!
Annelie:
Usch vad deprimerande - det gör de ju faktisk - finns kvar alltså....synd att de inte bara försvinner! :)
Kram!

2007-06-24 @ 23:13:19
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag vill ha halvdörr!! x(
Vf får ja int?

2007-07-03 @ 12:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0