LUSTEN ÄR TILLBAKA!

Igår, precis när jag hade tänkt börja med min tavla (i ordets alla bemärkelser) ringde telefonen.


Det var min favoritsvåger.

- Är du hemma - jag tänkte komma dit och fixa dina fönsterlister!


JÖSSES vad jag GILLAR den karln!

En dryg timme senare surrade cirkelsågen ute på gården och VIPS så var mina fönsterlister i vardagsrummet uppe.

Jag är mållös - har inte tillräckligt med ordförråd i mitt arma huvud för att kunna beskriva den tacksamhet jag känner.

FÖR

Så fort listerna var uppe fick jag ENERGI!

Svågern hann knappt sätta sig i bilen innan målarburken var framme och jag satte igång med mitt klottande med ETT LEENDE på läpparna.

När jag målar så sjunger jag - alltid samma sång:

Jag ska måååååla heeeeela väääääärlden lilla maaaaammmmmaaaaaa, jag ska mååååla heeela vääääärlden guuuuul och blååååååååå!

Klingande falskt!

Om och om igen!

När listerna var klara fortsatte jag med att måla lite möbler - sedan tog färgen tyvärr slut!

MEN

Tack vare min älskade svåger har jag alltså fått tillbaka lusten - lusten för att få saker och ting gjorda.

Dagens ATT GÖRA lista:

- Eventuellt köpa golvlister till vardagsrummet - lister som man kan pula in kablar i så att man slipper allt stök med dem.
- Köpa VIT färg så att jag får skåp nummer två i vardagsrummet målat. Det GÅR att måla fula, billiga möbler (det märkte jag igår) och resultatet blir inte allt för illa!
- Kolla priser på dörrar till ungarnas rum - spegeldörrar med plats för glas som sedan släpper igenom ljus. Är de skäligt billiga beställer jag två!
- Köpa färg till köket - NU ska det också målas om!
- Såga till lister så att jag får ihop en ram till min tygtavla.

JEPP

Det ska jag idag EFTER att jag besökt er!

Vad ska ni göra idag?


Mina nya fönsterlister:


image112


 

Önskar er alla en riktigt underbar dag! :)

 


Kommentarer
Postat av: Think Twice

Ser riktigt tjusigt ut!
Då har du lite att ordna med nu, när energin infunnit sig:)
Det gäller och smida medan järnet är varmt:)
Gulligt av din svåger att tänka på dig och dina lister, vissa saker vill man inte heller ge sig på själv om det ska se något ut!
Ps! Min soffa är inte heller så gammal!
Såg ditt resltatet på soffan blev ju riktigt fint, snyggt tyg!
/Kram

2007-06-27 @ 11:57:50
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Annika

vilken tur du har ...kul med vänliga människor :)
stor kram till dej dina komentarer gör mej alltid glad Annika

2007-06-27 @ 14:05:54
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Maria

Snygga fönserlister. Så kul att en sådan 'liten' sak kan sätta sprätt på pyssel-lusten! =D
(Tävling pågår hos mej, jättefin löpare för Nordljus)

2007-06-27 @ 15:17:44
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Carola

Snygga fönsterlister. Vilken tur du har med en sån rar svåger. Det är bra att du har fått energin tillbaka! Du måste vara super glad..det hade jag varit. Kram

2007-06-27 @ 18:31:29
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Vicke

Det var ju inte mycke som behövdes för att du skulle få energi ser jag!
Vicke

2007-06-27 @ 19:49:24
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Annelie

Härligt=) Själv har jag bara slappat precis hela dagen.
Hoppas du får en fin natt/ram

2007-06-28 @ 00:51:53
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Think Twice:
Tack! :) Jo, hastigt går det om - så är det för mig iallafall! Han är guld värd - visst hade jag säkert kunnat göra det själv men jag hade ingen lust och resultatet blev många gånger bättre än om jag sågat till dem själv för hand!
Kram!
Annika:
Jo, det är det verkligen! Kram! :)
Maria:
Det tycker jag också! :)
Carola:
Tack! :) Jo, jag är jätteglad - allt blev plötsligt mycket lättare trots att det bara handlar om ett par lister. Det att man inte måste göra allt själv! Kram!
Vicke:
Ibland är det småsaker som får en glad och energisk!
Annelie:
Slappa bör man annars dör man! Jag slappar för det mesta - det är bara ibland jag orkar pyssla på! :)
Kram!

2007-06-28 @ 10:56:22
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Mycoachtom

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2010-09-29 @ 12:54:06
URL: http://www.mycoachtom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0