MANUALPROBLEM

Idag hade jag problem med videon -  filmen rullade på, sekunder och minuter tickade men INTE att det kom varken bild eller ljud! 

NÅGON sladd eller koppling var fel - men vad / vilken? 

Jag HAR tålamod fast om det inte funkar efter typ tio minuter blir jag ARG! 

VADDÅ NERVERNA! 

SÅ 

Jag stängde skitet och gick ut för att slåss med gräsklipparen istället! 

När DET var klart dök grannarna upp för en pratstund över staketet och då de hörde att videon krånglade så erbjöd de sig att  komma och titta om de kunde åtgärda saken. 

Efter en snabb blick på virrvarret av sladdar frågade de efter manualen - fanns det en sådan? 

Visst fanns det men varför ska man läsa DEN?  

Tar man till manualen blir man ju bara MER konfunderad än man var FÖRE? 

MEN 

De envisades så jag grävde fram den ur gömman och de började studera innehållet. 

Har ni någonsin sett och hört en finskspråkig läsa en SVENSK manual? 

DET är KUL! 

Mut HALOOOO! 

Huuuuvuuuudströööömb...b...bryyyytaaare? 

Heh? 

Strööööömbeeereeeedskaaaapssssindiiiikaaaatoooor? 


No vi**u mikä sana!

 

Maaaanövreeeeriiingslääägeeessväääljaaaaareeee?


VI**U !!!!!


Hei perkele - kuuntele tätä:

 

Fööööörvaaaaalsvääääljaaare kautta paaaraaaameeeeeteeeerjuuuusteeeraaare?


Jepp - jag erkänner - jag satt och vred mig av skratt! :) 

NU har jag iallafall deras FULLA förstående för att jag inte läser manualer - de är MYCKET imponerade över svenskarnas förkärlek till AVANCERADE och LÅNGA ord! 

Systemet blev fixat UTAN manual - nu funkar allt som en dröm! 

SÅ 

Jag har sagt det förut men jag säger det igen - jag har UNDERBARA grannar!   

Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Chockad, du är kvinna och läser inte manualen?!?! Själv börjar man med att läsa (eller iaf titta igenom den). Men kan tänka mig att du vred dig i skratt när de läste!

2007-06-19 @ 00:21:26
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Think Twice

Hihi...det värsta med manualer är att dom ofta är lika tjocka som en telefonkatalog, sånt ger mig allergi:) Vem orkar läsa igenom en sådan manual!?
Förstår att du vred dig i skratt, svårt var det innan men på finska blir saken knappast lättare:)
Ps! Glöm inte Tisdgstemat!
/Kram

2007-06-19 @ 11:52:10
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Nette

Camilla:
Jag har ganska lite kvinnliga hormoner i min kropp och det märks i vissa sammanhang ;)
Think Twice:
Jepp, manualer är hemska! Absolut! :)
Tack för påminnelsen - jag behöver påminnas lite nu och då annars försvinner en stor del ur mitt lilla minne! Kram! :)

2007-06-22 @ 16:38:32
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Alvinkaroline

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2008-10-07 @ 10:19:17
URL: http://alvinkaroline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0