ÖDET!

I förrgår upptäckte jag att lillkissen tagit sitt stora steg in i puberteten! Det var inga större problem att lägga märke till det eftersom hela övervåningen stank och det fick mig att inse att "NU SKA KULORNA BORT"!

På lunchen satt vi och diskuterade det här med kastrering av katter och vilka fördelar det har. Naturligtvis utvecklades ämnet (som det konstigt nog alltid gör) och snart var vi inne på att kanske alla karlar också borde kastreras? Vilka fördelar skulle det ge? Jo, de skulle bland annat stanna hemma mera även om de förmodligen då oftast skulle ligga och lata sig på soffan och bli riktigt gulligt runda men skulle det innebära att de träffar rätt när de är på toan? Skit samma - det som strittar på sidan skulle ju åtminstone lukta mindre!


Nuförtiden är det ju inne med återvinning - allt ska ju helst återvinnas för det är ju miljövänligt och allt det där! Vad gör vi då med alla kulor som plockas bort för det BLIR ju faktiskt en hel del kulor om alla karlar ska kastreras.

JO - man kan ju t.ex. torka dem och pilla in små pinglor i dem - TADAAA så har vi leksak till katten! ELLER så kan man göra nyckelringar av dem, fönsterdekorationer, spela kula, använda dem som stressbollar, sy plånböcker av överblivet skinn! Möjligheter finns hur många som helst bara man känner sig kreativ - om ni har förslag så dela gärna med er!


Vi kom fram till att det här var ju en fantastisk ide´- den borde bara utvecklas lite och sedan tar vi kontakt med diverse företagsrådgivare, lägger fram hela affärsplanen och frågar om det finns möjlighet att ansöka om EU-bidrag för att komma igång? Vore riktigt intressant att se rådgivarnas miner och reaktioner bara man själv kan hålla masken. Går det inte startar vi helt enkelt upp en cateringtjänst...jag menar...kan man äta fårgrejer kan man väl äta andra grejer också? 
 

Igår skulle jag köpa dammsugarpåsar (det är ju konstigt hur de alltid tycks ta slut precis i samma ögonblick som jag får för mig att storstäda) och i samma butik säljer de spisar. Eftersom jag reagerar direkt om jag ser något som är billigt så lade jag genast märke till en modell i som var verkligt förmånlig  - Cylinda SE 532. Såg inte alls illa ut jämfört med de andra modellerna och dessutom jättebillig - vad var det för fel på den? Jag var ju helt enkelt tvungen att vrida på alla knappar för att se om de gick att snurra på - hur lät de när man vred på dem jämfört med de andra spisarnas knappar? Gick luckan att öppna? Jodå och till på köpet tycktes det rymmas en massa plåtar in i ugnen också? NU insåg jag på allvar att det var ju definitivt något lurt med spisen! Det MÅSTE ju helt enkelt vara NÅGOT fel på den!

Tog fram instruktionsboken som fanns inne i ugnen och skummade igenom ända tills jag kom fram till det lilla pappret med recept som fanns med! Om ni hittar den här spisen någonstans så kolla receptet på vetebullar! Där står "forma små ballar och lägg på plåten". ÖDET!!!!! Det måste ju vara ödet! Först sitter man och grubblar över hur man kan återvinna alla kulor och nästa dag dyker det upp en spis där det helt klart, svart på vitt säger att man ska sätta ballarna på plåten! Problemet löst!


Kommentarer
Postat av: Sanne

Härlig blogg! Kram:)

2007-03-19 @ 10:14:11
Postat av: Helene [ostajlat]

*hahaha*

Börjar från början i din blog nu, så jag är litet sen i kommentarerna.

2007-05-07 @ 18:58:11
URL: http://ostajlat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0