IGÅR, IDAG...

och IMORGON.


Tadaa - helt plötsligt ändrade min blogg karaktär och blev en INREDNINGSBLOGG! Ja, för dagen iallafall! ;)


Igår, mitt på dagen, fick jag för mig att NU ska vardagsrummet målas. Ända sedan jag köpte huset har det rummet STÖRT mig! Ingen skillnad om det varit barnens sovrum, mitt sovrum, gästrum, arbetsrum eller vardagsrum har jag inte lyckats få det som jag velat ha det. En böld i röven har det här rummet varit!

De som bodde här före mig hade totalrenoverat rummet år 2000 och därför tyckte jag att det i princip var ONÖDIGT att själv sätta pengar på ytterligare uppfixning - tapeten var helt ok även om den var lite för "varm" i mina ögon.


Igår fick det alltså var nog!



Jag åkte in till byn, förutom det vanliga fredagshandlandet köptes även målfärg, sedan kvickt hem, drog alla möbler till mitten av rummet, satte stereon på fullt och började klotta.

När jag målat brukar det ALLTID skvätta - hur försiktig jag än är så slutar det med att halva möblemanget är prickit, jag har slingor i håret, krigsmålning i ansiktet och kläderna redo för sopsäcken...

MEN

Den här gången blev allt PERFEKT - inte en droppe på möblerna, inte en droppe någonstans överhuvudtaget ända tills allt var klart och jag i misstag råkade sparka omkull målfärgsburken då så allt vällde ut...men det kunde ju vara värre...DET får jag åtgärda någon annan gång jag har tråkigt.

Resultatet blev så här (klicka för att förstora):



Väggarna är nu, istället för skitigt beiga, målade i en gråblå nyans och helt plötsligt är rummet LJUST, svalare och ser dessutom betydligt STÖRRE ut! Inte nog med det - detta rum som i flera år har varit som en böld i min rumpa är nu ett av mina favoritrum - tänk att lite färg kan göra så stor förändring!

NU...

...när det är nymålat ser jag mer än vanligt hur SKITIG och SLITEN soffan är! Tre år av människor, katter och hund (som INTE får vara i soffan men som passar på om ingen är hemma) har gjort sitt och eftersom den är i samma färgnyans som väggarna skär det sig DUKTIGT! DEN ska jag alltså klä om - tyg är redan beställt.

Idag är det tänkt att jag ska såga till fönsterlister till fönstren och banka fast dem. Lister finns nere i källaren men det har aldrig blivit av att göra något åt saken. Det är såna här lister som ska dit (klicka för att förstora):



Ojdå, det blev lite suddigt men iallafall - likadana som runt de andra fönstren i nedre våningen.

Sedan kommer jag antagligen ledbruten att slappa resten av helgen (eftersom jag inte har tyget jag behöver till soffan ännu) och läsa Nessers böcker om Van Veeteren. Har tidigare inte läst de böckerna men efter att jag råkade få se en film med Sven Vollter (gullig farbror) var det kört - NU slukar jag dem med hull och hår.

DET, i sin tur, innebär att jag tar paus från nätet ett par dagar och därför önskar jag er en riktigt UNDERBAR helg!

Nu stänger jag men före det ska jag ta en runda för att se vad ni har att berätta! :)

Nette

Kommentarer
Postat av: pappa

...kul att höra att du gjort något åt golvet......Kram/syrran och pappa

2007-05-26 @ 14:26:30
Postat av: Nette

Pappa:
HA! Det borde jag ju ha fattat - att du skulle nappa på min omkullsparkade målburk! :D
Kram!

2007-05-26 @ 14:55:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pialotta

Herre min ge vad du har donat o fixat på så kort tid. du är som jag ska det hända något så ska det på studs :-)
Ha de fint själv o ta igen dig nu kolla på dina fina väggar o njut :-)
Tjingelong Långkalsong ;-)

2007-05-26 @ 16:42:14
URL: http://kakfferasten.blogg.se
Postat av: Annika

va duktig du är :) ha en bra helg du med mvh crue Annika

2007-05-26 @ 18:00:59
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Junitjej

~Vad tycker du om min nya design?~

2007-05-26 @ 21:16:33
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Vicke

Bra jobbat och resultatet blev ju bra!!
Jag hoppas att du får en fin dag nu!
Vicke

2007-05-27 @ 09:51:48
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Carola

Det är så kul och måla och fixa hemma. Duktig du är. Ha en trevlig söndag.

2007-05-27 @ 15:02:33
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Annelie

Då önskar jag dig några riktigt trevliga dagar/kram

2007-05-27 @ 22:55:28
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Pialotta:
Så är det - jag hatar att vänta...det passar inte mig! :)
Annika:
Jag försöker! ;)
Vicke:
Tack och tack detsamma! :)
Carola:
Jo, det är det - det är så lite som behövs för att allt ska ändra! Tack detsamma! :)
Annelie:
Jag önskar dig detsamma och en kram tillbaka! :)

2007-05-28 @ 09:43:12
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0