ILLUSIONEN JAG HADE

På flera sidor har jag stött på begreppet "tisdagstema" - bland annat har Pialotta och Annika det i sina bloggar och förra veckan tänkte jag att NÄSTA vecka ska jag också vara med! Kul ide - den ska testas!

 

Gissa om jag tiltade när jag upptäckte att dagens tema var ILLUSION!


Idag är jag TRÖG - mer än vanligt!  

Så fort jag slår upp ögonen brukar jag komma på vad jag ska skriva om för dagen men idag är allt en enda trögflytande gröt som, till på köpet, klimpat ihop sig och halvt om halvt stelnat.  

Jag TÄNKTE skriva om alla IDIOTER som kör som ****** dårar förbi vårt hus (ingen rädder för döden här trallallaaaa), om karln jag drömde om inatt (han som kysste min panna - bara det gav honom plus och NEJ, det utvecklades INTE till något sexuellt), om skolavslutningar och kommande sommarlov (tack högre makter att det äntligen är dags), min bärbara dator som jag vill ha tillbaka (JAG VILL HA DEN TILLBAKA) och hur jäkla fint allt är där ute just nu... 

MEN 

Jag orkar helt enkelt inte tänka och få ihop ord till meningar. 

SÅ 

När jag kom på att det faktiskt var tisdag idag vilket då innebar att jag kunde ta fram kameran och istället koncentrera mig på bildhantering ett tag lättade trycket och lilla jag (allt är ju relativt) blev nöjd och glad - ända tills jag då såg att det skulle vara ILLUSIONER. 

GUD vad SVÅRT! 

Det första jag såg framför mig var att jag skulle fotografera vårt hus och gården. Illusionen av idyll medans arbetet bakom aldrig tar slut? Det kunde väl bli dagens illusiontema? Synd bara att jag inte tog foton i helgen när jag slirade omkring i ett hav av 30 cm höga maskrosor som jag, med våld, måste klippa med gräsklipparen fast jag borde använt en lie. 

NÄ 

Dammsugaren? Intrycket av att det SER städat ut men att det BAKOM kulissen är kaos? 

NÄ 

Min kristallkula då? Illusionen att ha allt under kontroll? Tror mig veta min framtid? 

NÄ 

En annan illusion är ju förstås den att människor ALLTID måste hålla upp fasaden. Hur dåligt t.ex. ett äktenskap eller ett förhållande EGENTLIGEN är så är det en dödssynd att visa dess fel och brister utåt.

 

Annars, från det ena till det sjätte - tittade just ut genom fönstret och upptäckte grannen som jobbar i sitt anletes svett ute på studsmattan. Såna som hon ger mig dåligt samvete - jag blir ju trött bara av att se på!


SUCK!  

Nu gav hon upp - SKÖNT!

Tillbaka till fasaden.


Det vore en illusion som man kunde fotografera - par utåt och par bakom stängda dörrar. 

NÄ 

Även om väldigt få människor HÄR vet om min blogg skulle det väldigt kvickt komma ut om jag började lägga in fotografier av par på bygden. Kanske inte SÅ smart? 

Jag KUNDE ju förstås fotografera högen med räkningar för DET är väl en illusion om något? Hur man inbillar sig att man ska ha några pengar kvar på kontot tills man ser den där ***** högen? 

NÄ 

Det kopplar inte - jag kommer inte på något! Hur jag än försöker komma på något FIFFIGT som faktiskt skulle passa under temat ILLUSION så är det STOPP.  

Jag som ville vara med i tisdagstemat...

Jag antar att jag får försöka på nytt nästa tisdag istället! :(

Kommentarer
Postat av: Annelie

Idéer har du ju iallafall, även om du tyckte det var hjärnsläpp.Skönt att vädret blivit bättre hos dig.Här hemma börjar det så sakta bli ljusare efter en morgon med åska.Du får ha det toppen.
PS.klart det är vi som har hjärnan;-)
Kram

2007-05-29 @ 10:46:26
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Think Twice

Jag tycker du lyckades bra endå.....med eller utan bilder!
Med alla dina kreativa ideer...:)
Måste ju bara berätta, vi fick århundradets åskväder här i natt...vaknade kl.04.45 av världens knall...trodde jag skulle trilla av sängen, var bara tvungen och gå upp och stänga igen fönstret dra ur kontakter osv...Men gud så kusligt det var..*skakar än*
/Kram

2007-05-29 @ 12:00:20
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Caarola

Du har med idéer tycker jag. Det är väl så ibland att en del dagar är man lite " borta", speciellt om man sover illa på nätterna. Det låter inget kul om det är massor med bilar som kör förbi ditt hus. Idag ska kommunen göra bullermätning i sovrummet..hjärnan orkar inte av all buller. Hoppas att ni har väder där hemma. Kram

2007-05-29 @ 12:54:42
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Pialotta

Du om någon ska välan vara med i Temat var vecka.. så mycket ideer du har kreativa
lilla människa där :-)
Hur fasiken får man till ett citationstecken här på tangentbordet.. hur jag än gör så blir det något fel som är "trasdocka" ..
Har du en susning du som kan allt:-)
Tjingeling*

2007-05-30 @ 13:13:45
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nette

Till alla:
Tackar - jag tyckte inte jag kom på något alls och fick spunk över min idetorka! :(
Kram till er alla! :)
Ps.
Pialotta....du KAN ju skriva citationstecken :D

2007-05-30 @ 19:38:36
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0