KÄRA DAGBOK

Idag har jag huvudvärk men det kanske inte är så konstigt - man ska lagom stressa upp sig mitt i natten över diverse kräk ute i mörkret - iallafall inte så mycket att man inte somnar förrän tretiden på natten.

 

Klockan sju väcktes jag av ett sms - det var mamma som meddelade att min lillebror och hans sambo nu åkte in till BB så om allt går bra blir jag FASTER idag. Jag hoppas verkligen att allt går bra - ska bli roligt att se om det är en flicka eller en pojke efter alla dessa månader av vadslagning.

 

Helgen var väl som vanligt, en massa yrande med än det ena, än det andra.


Lördagen gick åt till att försöka få någon ordning i källaren. Grannarna håller på att byta värmesystem och har rivit ut ALLT som har med pannor, byttor och bunkar att göra så nu har de varit utan varmvatten ett bra tag. Utan varmvatten är det ju mindre mysigt att duscha så de har fått använda min dusch istället men de senaste dagarna hade de börjat prata om att låna min bastu - jag var helt enkelt TVUNGEN att städa.  


 

Hela dagen var det blod, svett och tårar i röran men när kvällen kom var utemöblerna ute (förutom borden då för deras ben är försvunna), vinterdäcken inne, allt annat skit uppordnat, bastun skurad och hälften av all tvätt ren OCH torr.


Kvällen bestod av schlager - en massa låtar jag aldrig hört förut och ärligt talat var det ganska långtråkigt ÄNDA TILLS det var dags för showen - APOCALYPTICA! DET räddade hela kvällen - där satt jag med gåshud på armarna och saligt flin i ansiktet - UNDERBART! Röstningen gick ju som den gick - vi här uppe röstade på varandra och dom där nere röstade på varandra...Serbien vann eller iallafall tror jag det. För det mesta brukar Ryssland ge oss poäng men den här gången fick vi inga...undrar om det hade något med det att vi slog dem i ishockey att göra? Hehe...

På söndagen var det morsdag - även om jag sagt till barnen att jag inte ville ha några presenter hade de gjort en massa saker själva och dessutom köpt en skräckfilm om ormar plus godis. Gullungar! Ringde mamma och mormor för att gratulera dem och mormor som nu är 90 tyckte showen med Apocalyptica hade varit strålande - inte illa! :) 

Sedan gick resten av dagen ut på att bland annat städa upp på gården och ta itu med resten av tvätt. När det blev kväll var det dags för skräckfilm, godis och TÅRTA! 

Efter det SÄNGDAGS och nattens skräckupplevelse ute på gården. Ringde min älskade svåger imorse (han som jobbar med just rovdjur och alla andra kräk som man skjuter) och bad  honom förklara för mig hur en björn låter men det kunde han inte?!? Konstigt! Iallafall skulle han kolla upp saken. Katterna vägrar fortfarande att gå längre bort från ytterdörren än ett par meter - även de som inatt var inne vill inte vara ute så det luktar säkert av något annat kräk där ute - när jag släppte ut hunden ville hon inte ens lämna trappan. 

Jaha, idag är det då måndag och skitväder ute - duktigt mulet och råkyligt. Har en hel del jag borde göra men vi ska se hur det blir. 

På eftermiddagen ska jag iallafall till socialen och skriva vårdnads-, och underhållspapper. Jag VET att jag sagt till deras pappa att han kan stoppa upp sina ***** pengar i röven de gånger han informerat mig om att han inte tänker betala en cent men nu får det faktiskt vara NOG. Han har sluppit undan underhåll, julklappar, födelsedagspresenter och allt annat under alla dessa år, jag HAR varit snäll men nu är det slut på det - SLUT på allt gullande!  

På kvällen är det möte för alla klassmammor och pappor - det är vårfesten som ska diskuteras. Tänk att det redan är dags för sommarlov!!! Helt otroligt hur snabbt det här året har gått.  

MEN 

Nu är det dags att avsluta så jag hinner göra något vettigt idag också. Mina tankar går till min stackars svägerska som just nu ligger i värkar - hoppas allt går bra!

Kommentarer
Postat av: THOWE

gud vad kul :) hoppas du blir faster :)!

2007-05-14 @ 12:13:54
URL: http://THOWES.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Spännande att bli faster. Hoppas det är över och hon får sniffa bebbe nu.

Ha en bra dag!
kram

2007-05-14 @ 13:30:42
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Pappa

"nu får det faktiskt vara NOG" ......ja nu får det fan i mig vara nog..äntligen har du vaknat.

2007-05-14 @ 17:20:46
Postat av: Blogglösa Camilla

Såg ju bara sista timmen av ESC och missade Apocalyptica..men..men.. jag tar igen det i sommar! ;)

2007-05-14 @ 18:59:33
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Thowe:
Tack, det blev jag :)

KvinnaFruMamma:
Vad roligt att se dig igen - har varit lite orolig för dig! Kram!

Pappa:
Jag har lång stubin ibland men SEDAN blir jag bitchig till tusen! ;)

Camilla:
Suck! Orättvist! :)

2007-05-14 @ 19:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0