ÅRETS JULKLAPPSTEMA

Snart är det jul!


Jag GILLAR julen!


Jag gillar hela DECEMBER!


FÖR


Ända från lilla jul till julafton är det så MYSIGT!


Ljusstakar och stjärnor i fönstren, utebelysning, en tomte här, en halmbock där...


Lyktor i trädgården, levande ljus inne, gran och pynt...


För att inte tala om alla PAKET!


Det är inte det här med att FÅ paket som jag gillar utan det att GE!


När det gäller familjens julklappar är det blodigt allvar - det gäller ju att hitta något som verkligen blir uppskattat - något han eller hon faktiskt vill ha...


MEN


Till resten är det olika teman som gäller...


För två år sedan var temat "romantik" - då bestod julklappen av en presentlåda innehållande någon gullig film, chokladkonfekt, champagneglas och en liten flaska champagne...

ÄCKLIGT gulligt!


SÅ äckligt att jag till följande jul bestämde mig för att skärpa mig - skippa gullegullet och satsa på lite råare istället...


Den julen avancerade temat till "gladporr" och gullegullfilmen byttes ut mot "Den ståndaktige kyrkoherden".


"I början av 1800-talet får byn Fors en ny kyrkoherde. Han installeras i prästgården där han blir uppassad av en rad vackra pigor. Alla män har dragit ut i kriget men det är inte det som får byns kvinnor intresserade av den sedesamme prästmannen. En morgon vaknar han, drabbad av "trollskott" - ett kroniskt stånd. Det är resultatet av en förbannelse utslungad av en häxa en av hans förfäder dömt till döden. De svältfödda kvinnorna på prästgården och i grannskapet gör allt de kan för att bota hans tillstånd men det visar sig lättare sagt en gjort."


I år hade jag ju tänkt mig temat "Nettes hjärna"...


FAST


Det sket ju sig på grund av dålig bildkvalitet...



Jag är tvungen att hitta på något annat...


OCH


Fullföljer jag mina teman FRÅN romantik TILL gladporr...


JA


Då finns det bara ETT logiskt tema i år...


JAJAMENSAN!


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Vi firar också lilla jul i min familj.

2007-11-06 @ 19:16:40
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Lennart

Den där filmen har jag sett, kul tycker jag.

2007-11-06 @ 20:25:43
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: matilda

Det där med teman lät kul! Det ska jag ta och spåna på och se om det går att använda på något sätt... :p Fast med något annat tema då. Inget ont om din hjärna då... Men jag vet inte ifall min familj hade fattat det... :p

2007-11-06 @ 20:45:18
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Nette

Camilliondollar baby:
Lillajul är "kiva" - en bra början på väntan på stora jul! :)

Lennart:
Jag måste erkänna att jag själv inte sett den - har bara delat ut den! :(

matilda:
Kanske du kan ta din hjärna? :)

2007-11-07 @ 08:34:59
Postat av: Gauteingebjorg

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

2009-02-12 @ 13:36:17
URL: http://gauteingebjorg.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0