FACEBOOK & STAY FRIENDS

HMMM...


Jag är med i Facebook...


MEN


Någon större beundrare av tjänsten är jag INTE!


Det KAN bero på att jag inte förstår alla de MILJONER olika funktionerna som de envisas med att ha där!


"Du är nu vän med Holger - Skriv på Holgers SuperWall - DU har inte funktionen SuperWall - Installera den - Skriv på Holgers FunWall - DU har inte funktionen FunWall - Installera den - Tävla med Berit om vem som kan mest tv-program - DU har inte den funktionen installerad - Installera den - Berit har bett dig vara med i hennes filmteam - DU har inte filmfunktionen aktiverad - Installera den - Dora har skickat inbjudan till Glittebox - Varför har du inte den installerad - Vill du installera den - Nähä? Skyll dig själv då!"


Till slut sitter man där med tio olika funktioner och fattar NOLL!


Besöker man en väns sida för att skriva en hälsning slutar det med att man slinker därifrån utan att skriva ett enda tecken - helt enkelt för att man inte vet VILKEN "wall" man ska skriva på?


Hur dumt är inte det?


Vad är förresten den egentliga VITSEN med Facebook?


NEJ


Deras största beundrare är jag nog inte...


OCH


Inte är jag  Stay Friends heller!


Det har nu gått flera år sedan jag registrerade mig hos dem - av nostalgiska skäl ville jag hålla koll på om mina forna klasskamrater levde eller inte.


FÖR


Så länge jag inte betalar in avgiften är det ungefär den enda informationen jag får.


VISST


Jag skulle kunna betala in årsavgiften och få tillgång till mer information...


MEN


Sen då?


Skickar jag ett meddelande till någon av dem måste DE i sin tur betala årsavgiften för att kunna LÄSA det jag skrivit och DET är ju en verkligt YPPERLIG början på den nyupptagna kontakten!


DUMT!



Lägger ni till mig som vän i Facebook - var beredda på att jag inte har den blekaste aning om hur det fungerar...


OCH


Känner ni någon som gick i Engelbrektsskolan i Halmstad mellan åren 1984 - 1987  (tror jag det var) så hälsa dem från mig!


Kommentarer
Postat av: Pia

Samma här, fattar noll av facebook, jag går med i allt, klickar som en stolle när jag får förfrågan men vet sedan inte så mycket med, jävla skit tycker jag. Detta med Stay Friend är jag oxå med i men har glömt lösenordet så jag tittar aldrig vilka klasskamrater som är med vet heller inte om jag skulle kontakta dem via stay friends. Nymodigheter, bättre och enklare med blogg ;)

2007-11-14 @ 08:51:41
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Kanf Keato

Är inte med i facebook, varför?

Jo för att facebook är stor inkomst källa, men inte för mig. Bilder, personliga uppgifter m.m säljs vidare.

Jag vill inte riskera att mina bilder eller personliga uppgifter ska kunna användas hur som helst.

Det finns säkert andra sidor om man vill hålla kontakt med sina gamla vänner

2007-11-14 @ 09:49:09
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: matilda

Så skönt att jag inte har gått in i den fällan! :D

2007-11-14 @ 10:28:03
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Jag fick ganska fort koll på hur det funkade på Facebook men det blev inte roligare för det så jag avreggade mig.

2007-11-14 @ 10:54:54
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Pia

Inte konstigt alls att Cajsa fick koll på facebook med en gång, hon är en jäkel på datorer...men Nette, du kan söka mig på Pia Svensson, man är ju så klurig att man döpte sig som
sitt efternamn som ogift. Därefter kan vi klicka på olika grupper som tokar ;)

2007-11-14 @ 11:07:17
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Think Twice

Jag har inte hoppat på Facebook....blir väl den siste som gör isf;))
Verkar ju väldigt så krångligt när man hör på detta...varför ska det vara så invecklat!?
Blir det för mycket installera hit o dit..ger man upp..låter nästan som när man skall installera en ny dator...ett evighetsjobb!

Men stayfriend är jag med på....och man kan ta emot mail om den andra partnern betalat;))
/Kram

2007-11-14 @ 12:59:33
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Sampe

Mmmm, jag är också med där. Det enda som är bra med Facebook är att man kan lira lite låtsaspoker på sajten!

UGH!

2007-11-14 @ 18:44:36
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Annelie

Jag är med men har tänkt att avregistrera mig. Men så slår det mig att så många från släktens barn har "addat" mig, så jag har inte hjärta att göra det.Men en värdelös sida är det. JAg har inget utbyte alls av den förutom mina syskonbarn.

2007-11-14 @ 21:04:04
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Pia:
Vad bra att det är fler än jag - söker upp dig så fort jag loggar in där nästa gång! :)

Kanf Keato:
Så sant - det man läst sedan dess på nätet om allt dåligt som det innebär avskräcker nog en och annan. Hade jag läst det före jag registrerade mig hade jag nog låtit bli!

matilda:
Klokt val! :)

Cajsa:
Så du tyckte inte heller det var roligt? Jag undrar vad de som verkligen gillar det SER i det?

Think Twice:
Du missar inte mycket! :)
Så Stay Friends funkar på det viset? Hmmm....det var något nytt...kanske jag kan tänka om angående dem då?

Sampe:
Poker? Men...DET låter ju helt ok!

Annelie:
Bra att du också tycker så! :)

2007-11-16 @ 21:45:42
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pederanette

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2008-11-14 @ 09:18:49
URL: http://webcomnetworks.com/pederanette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0