OBEGRIPLIGT!

Appropå porslinshandlandet...


De som SÄLJER på Tradera är HELT KLART ett eget släkte!


FÖR


Oberoende vilka futtiga struntsummor man vinner auktionerna med - lika glada och trevliga är de ÄNDÅ!


Nu har det hänt igen...


Eftersom jag ville utöka kaffeservisen jag fick efter min farmor sökte jag igenom hela Tradera efter likadana. EXAKT likadana hittade jag inte - däremot snubblade jag över koppar och fat gjorda av samma tillverkare med samma utformning och liknande dekoration.



Varför inte?


Det gör ju inget att de inte är precis likadana - på det här viset skulle jag VETA vilka jag själv köpt och vilka som varit farmors...


Jag lade ett bud...


OCH

...vann!


För TRETTIONIO kronor har jag nu utökat min servis till dubbelt antal koppar och fat...


TRETTIONIO KRONOR!


Vad får man för DET?


Det räcker ju inte ens till ett cigarettpaket?


OCH


ÄNDÅ skickar säljaren ett vänligt brev där jag tackas för att jag lade ett bud på objektet samt gratuleras för att jag vann?


OBEGRIPLIGT...


DET är vad det är!


Kommentarer
Postat av: Christina W

Man kanske skulle börja köpa grejer där inte minst för att det verkar så trevligt

2007-11-12 @ 08:27:20
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: Lucas

Nå int va de väl MUMINMUGGAR du köpte??
Jag har förresten en MYRNA servis som inte är komplett. Saknar lampetterna, den lilla vasen och emaljlock till spisen.

Jag har många kaffekoppar, fat, assietter två bullafat och sockerskål och gräddsnicka samt den stora vasen.

Vilken servis har du??

Kul att du vill vara med och kolla min blogg!

/Lucas på jobbet som strax ska sova..

2007-11-12 @ 22:38:26
Postat av: Camilliondollar Baby

Perfekt!

2007-11-12 @ 23:10:24
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Cajsa

Inte helt fel, härligt att dom är så trevliga trots så lite pengar. Till skillnad från expediter i exklusiva affärer som är snorkiga som bara fasen.

Hmm, ju mer pengar ju otrevligare, kankse?

2007-11-13 @ 08:10:54
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Nette

Christina W:
Det är en upplevelse jag rekommenderar! :)

Lucas:
Nej, tyvärr inga muminmuggar (jag har obehag för mumin - trauma från barndomen) - istället köpte jag Hackefors från 30-talet ungefär. Vill ha gamla saker...med historia...har de ingen hittar jag på en själv! :)

Camilliondollar baby:
Javisst - tycker jag också! :)

Cajsa:
Så är det kanske!?! Å andra sidan - ropade in en massa Rörstrandstallrikar för två veckor sedan men säljaren har inte hört av sig och svarar inte på mina mail så...Tradera är inte bara trevliga människor....

2007-11-16 @ 21:55:46
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0