SMART ANETTE - SMART!

När jag upptäckte Tradera och förstod att även UTLÄNNINGAR (som jag då) kan shoppa där...



Var det kört med en gång!

FAST

DET har ni säkert redan förstått...

MEN

Det är ju inte bara JAG som ser till att merparten av allt Traderaporslin exporteras till Finland - min svägerska hjälper också till!

När jag berättade för henne att det DÄR finns massor att törsa pengar på (pengar man egentligen inte har men TROR sig ha) så erbjöd hon sig genast att också bränna pengar där - vara MEDSLÖSARE - så att jag inte behövde ha allt för dåligt samvete SJÄLV!

Hon är SÅ SNÄLL!

IALLAFALL

På ett ögonblick fyllde även hon sina skåp med diverse föremål hon letat efter hur länge som helst...

MEN

Lite bekymrade hon sig över det faktum att det kom hem MASSOR av en och samma artikel - eftersom hon nu ÄNTLIGEN hittade saker hon letat efter så LÄNGE så lade hon bud på ALLA hon hittade och någon egentlig räkning på hur många av en och samma sort hon skulle få hem hade hon ingen aning om!

Besserwisser jag var ju bara tvungen att leka förståndig och ordentlig - påstod att JAG hade då minsann koll på hur mycket som var på kommande och vad jag lagt bud på...

FAST

DET får jag ju äta upp...

FÖR

NU är tydligen SJUTTON stycken (minst) mattallrikar av märket Rörstrands Anette på väg till oss?

image218
             (Bilden lånad från nätet)

Vad fan ska jag med så många tallrikar till????

För det första gillar jag ju inte att laga mat och för det andra bjuder jag ju aldrig hem nån?

Smart Anette - smart!


Kommentarer
Postat av: matilda

Ge bort dem i julklapp??

2007-11-23 @ 21:59:18
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Hahahaa, vilken miss.
Du får börja ha storbjudningar hemma nu.

2007-11-27 @ 07:55:10
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Nette

matilda:
Det värsta är ju att jag vill HA dem men inte har en aning om vad jag ska göra med dem :)

Cajsa:
Ja, det blir väl det? Man kan ju kanske beställa hem pizza och äta dem på tallrikarna? :)

2007-11-28 @ 12:07:57
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0