VAD ÄR DET SOM HÄNDER?

Dagens "ATT GÖRA"


Vakna!

Idag är det tydligen en av de där dagarna när mycket få saker KOPPLAR - har förmodligen kokat för svagt kaffe!


Status: Mission impossible

Notering: Vad skulle det vara då?

Åtgärd: Brygga ny kanna med dubbel dos kaffepulver...


Räkna ut diverse inkomster för december

Eftersom jag jobbar med timlön finns det två alternativ - det ena är att vänta tills lönedagen och se vad som kommer in - det andra är att redan på förhand veta hur djupt i smeten man ligger den månaden. Jag (planeringsmänniska som jag är) räknar ut det på förhand...


Status: Klart!

Notering: Ingen större förändring!

Åtgärd: Lämna in timantalet för lärarjobbet och sedan se vad det finns för fina grejer på Tradera - eftersom jag ändå inte har tillräckligt kan jag lika gärna göra av med det lilla jag har på något som gör mig glad...


Kolla upp eventuella julklappar på nätet

Det har sina nackdelar att bo en timme utanför stan - vad gjorde folk innan det fanns postorderkataloger och Internet? Jag bara undrar!


Status: På G!

Notering: Har ingen aning om vad jag ska ge i år?

Åtgärd: Leta vidare...


Lämna tillbaka den lånade filmen till biblioteket

Att det ska vara så himla svårt att få deras böcker och filmer tillbaka i tid? Bibliotekspersonalen påstår att de snart ska bygga till en flygel och bekosta den med mina bötespengar - jag tycker det är helt ok bara de döper den efter mig!


Status: Ännu inte åtgärdat...

Notering: Gör jag det inte idag blir det två euro böter IGEN!

Åtgärd: Betala böter?


Städa - diska och tvätta

Fyra dagar på jobb och halva hushållet är upp och ner?


Status: Inte händer det mycket så länge jag sitter vid datorn inte!

Notering: Jobbar i och för sig kväll imorgon - skulle i princip kunna skjuta upp det tills imorgon på förmiddagen...

Åtgärd: Inte bestämt ännu...


Åka upp till byn för att handla

Vi behöver någon typ av föda PLUS att dottern vill köpa lillajulklappar och jag vill till loppisen för att se om där finns passligt tyg som jag kan sy dukningsservetter av...


Status: Uppskjutet

Notering: Dottern slutar inte skolan på flera timmar...

Åtgärd: Vänta tills skolan är slut för dagen.


Lösa mysteriet med den försvunna utebelysningen

HUR kan flera hundra meter med utebelysning försvinna VARJE år? Varenda gång jag plockar ner den lägger jag den på ett ställe där jag LÄTT ska hitta den NÄSTA år men DÅ är den spårlöst försvunnen IGEN?


Status: På G!

Notering: Den finns i källaren någonstans!

Åtgärd: Hitta den eller köpa nytt! Vi behöver ju ändå mer eftersom utelampan ändå inte fungerar?


MEN HERREGUD ÄNDÅ!

  

VAD FAN ÄR DET HÄR?

  

Mitt i planeringen ringde telefonen...


Det var en karl jag träffat på jobbet - han bad om ursäkt för att han var så framfusig och ringde så där oförhappandes men eftersom man ska ta chanser här i livet så tänkte han att han skulle ringa och be mig om en träff...



Nu gjorde han det...


OCH


Sedan babblade han på medans jag stod där totalt oförstående och innan jag ens fattade det så hade han bestämt att han bjuder mig på lunch imorgon!


Jag....



Jag vet inte vad jag ska säga?


Jag är mållös!


På RIKTIGT!


Kommentarer
Postat av: Pia

Jösses vad effektiv du verkar vara ;) Ska försöka ta mig in till stan, lilleman vill umgås med min plånbok idag.

2007-11-27 @ 11:01:07
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: matilda

Är det ens möjligt att bli av med så mycket belysning!!!???? Hur stort hus har du egentligen?

Hoppas allt löser sig till slut!

2007-11-27 @ 14:50:31
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Pappa

....jag säger som Matilda HUR STORT ÄR DET????/ Kram

2007-11-27 @ 17:03:59
Postat av: Helena

Haha, kul planering på dagen. Så där kan jag också göra. Kul med lunch!

2007-11-27 @ 22:12:00
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Nette

Pia:
Jag är duktig på att planera iallafall men i stort sett allt på min lista är fortfarande ogjort...hemskt!

matilda:
Alltså...belysningen är sån där med pyttesmå lampor som man kan rulla ihop till små små bollar och eftersom källaren består av cirka 65-70 kvadratmeter och är ÖVERFULL av skräp så är det i stort sett omöjligt att hitta något som man verkligen vill hitta! :)

Pappa:
Du vet väl hur min källare ser ut?!? :)
Kram!

Helena:
Får du planeringen att gå igenom också eller planerar du bara som jag? ;)
(Jag avbokade lunchen...fy mig)

2007-11-28 @ 12:03:10
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0