VARFÖR BRY SIG?

Avundsjuka är ingen dygd!


OCH


Inte mår man särskilt bra av det heller....


ÄNDÅ


Envisas tidningarna med att publicera vad grannen tjänar och hur mycket han eller hon har på banken?


FÖR


Knappast är det så roligt för Holger, som tömmer avloppsbrunnarna, att köpa en tidning bara för att upptäcka att Börje, som han tömde avloppsbrunnen åt i maj men som ännu inte betalat räkningen, tjänade åtta gånger så mycket mer än han själv förra året...


MEN


Varför BRY sig?


På vilket vis berikar det mitt liv att veta hur mycket grannen tjänar per år?


Jag förstår inte det där?


Jag har NOLL intresse av att veta vem som tjänar mest i min kommun - jag ger fullkomligen apa i vem som äger vad och hur mycket den och den har på banken...


DET är ju inte MITT problem...


Kommentarer
Postat av: Pia

Håller med dig. Dessutom vilka som är trogna och med vem , vem som skiljer sig, vem som är på smällen etc etc etc. Sådant där som fyller våra sk. dagstidningar varje dag. Dessutom, alla dessa artiklar om kärlekslivet, ställningar, lust etc. Herre gud, blir så trött.

2007-11-06 @ 15:05:34
Postat av: Camilliondollar Baby

Förstår inte heller, varför man ska publicera vad folk tjänar.

2007-11-06 @ 23:05:40
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Cajsa

Håller med, mitt liv blir varken sämre eller bättre av att veta hur andra har det ställt.

2007-11-07 @ 07:35:38
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Nette

Pia:
Jo, tidigare var det ju bara skvallertidningarna som tog upp sånt men det är det inte längre! Synd!

Camilliondollar baby:
Det värsta är ju att det just föder avundsjuka - folk läser och blir förbannade och så är värsta kriget igång IGEN en gång!

Cajsa:
Precis! :)

2007-11-07 @ 08:33:28
Postat av: Aboutamericanow

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2009-04-22 @ 08:59:23
URL: http://www.aboutamericanow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0