JAG BEUNDRAR LÄKARE!

Det här med att människor med ett visst arbete eller med mycket pengar skulle vara bättre än andra har jag aldrig förstått...


Vi är ju alla människor - vad är det för skillnad om jag har det sämre ställt än en annan ekonomiskt - det är väl inget skäl till att jag skulle behöva krypa och smöra?


Vad som VERKLIGEN betyder något är MÄNNISKAN - inte vad han eller hon har på bankkontot eller vad man arbetar med.


DÄRFÖR


Behandlar jag alla likadant - punkt slut.


MEN


Det finns en grupp jag verkligen beundrar och det är LÄKARE!


Nu menar jag inte att det yrket skall räknas som sexigt eller annat liknande larv tidningar brukar envisas med att köra undersökningar om:


"Vilket yrke tycker du är sexigast?"


SUCK!


NEJ


Jag beundrar dem för det de gör!


Vilket ANSVAR!


Minsta felsteg (och fel GÖR de eftersom de är MÄNNISKOR) påverkar andra människors LIV. Ett enda felsteg kan i värsta fall bidra till att en annan människa dör! DET är en börda som tynger!


En vän till familjen blev sjuk...VÄLDIGT sjuk!


OCH


Hon blev bara sämre.


I förrgårkväll trodde vi det var slut - med 41 grader feber och inflammation i nästan alla inre organ ser man inget hopp - jag erkänner - vi bara VÄNTADE - väntade på budet att det var över - att hon lämnat oss...


MEN


Tack vare videokonferenser blev hon räddad - iallafall för stunden och nu har vi hopp igen!



Även om jag inte ser skillnad på folk och folk - även om jag struntar i vad de arbetar med och hur mycket pengar de har ...



Beundrar jag verkligen läkare för det de gör!


Önskar er alla en riktigt fin helg!


Kommentarer
Postat av: matilda

Hoppas att allt går bra för din vän

2007-10-13 @ 19:44:02
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: crue Annika

hoppas du haft en bra helg vännen kramar Annika crue

2007-10-14 @ 11:03:31
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Anonym

matilda:
Nu mår hon för tillfället bra - vi får se vad de hittar på!

crue Annika:
Jodå, helt ok! :)

2007-10-15 @ 11:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0