KYLA, FACEBOOK och INNERFÖNSTER

Jag fryser arslet av mig...


När vi steg upp var hela världen vit och iskall...


NEJ


Det var inte snö men däremot frost - MYCKET frost - MYCKET kallt ute!


På grund av att lata jag inte fått in mina innerfönster är huset lika kallt inuti som det är utanpå...nja...kanske inte riktigt men NÄSTAN - det kändes så och det är ju huvudsaken...


IALLAFALL


Eftersom jag blir lika chockad varenda höst när första kylan kommer (trots veckotal av mental förberedelse-ibland går det långsamt) fick jag även i år en kick - FY F*N vad KALLT - innerfönstren ska in och de ska in IDAG!


OCH?


Vad gör jag?


Sitter vid datorn och får ingenting vettigt gjort!


FÖR


TROTS att jag sa att jag ALDRIG kommer att förstå mig på folk som använder Facebook så är jag ju NATURLIGTVIS en av dem nu då...


Det började med att en gammal vän från Halmstad bjöd in mig (nej hon är inte gammal...vad jag menar är att vi var vänner på den gamla goda tiden...eller alltså...vi är fortfarande vänner...eller....äh...skit i det...nu fortsätter jag) via en av mina mailadresser. Jag registrerade mig och hamnade automatiskt i det svenska nätverket eller nåt. Fyllde i alla uppgifter och så var det klart med det.


SEDAN


Ville min faster ha mig som vän...


MEN


HON skickade sin inbjudan till en annan av mina mailadresser och, enkel som jag är, orkade jag inte fundera på saken utan registrerade mig PÅ NYTT - den här gången i det finska nätverket. Tänkte som så att DET HÄR får jag försöka lösa lite senare...en annan dag...en dag när jag inte har så mycket annat att göra...



Igår fick jag en inbjudan av ytterligare en gammal vän (NEJ - han är inte heller gammal men den här gången ids jag inte försöka reda ut mitt påstående) till en tredje mailadress!


Nu tror ni säkert att jag registrerade mig PÅ NYTT?


TJI fick ni för nu började det koppla (redan) hur man kan göra!


Jag loggade helt enkelt in med adress nummer två - sökte upp honom och bad honom bli min vän istället...


NÅJA!


Imorse kom det en förfrågan varför jag börjat se ut som ett frågetecken på äldre dar...


VILKET


Fick mig att inse att även om jag fyllt i alla uppgifter på min profil i det svenska nätverket så hjälper det ju inte direkt upp profilen i det finska - det enda som stod där var mitt namn och så var det bra med det...



Jag tar vackert skeden i munnen och börjar knappra på tangentbordet.


När sedan alla uppgifter är ifyllda (till och med fotografi - usch - urk och uäk) kommer jag på att jag inte orkar med två olika profiler - nu har jag ju ansträngt mig med den finska grejen så enklast vore att BARA använda den och importera min vän från svenska profilen DIT.


MEN


HUR hittar jag HENNE?


DET är vad jag sysslar med just nu - nu när jag sitter här vid min dator och fryser arslet av mig tack vare att det är svinkallt ute och jag inte kommer mig för att sätta in mina innerfönster!


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Knepigt det här med Facebook! Jag blev inviterad av Mikaela. Hon ville att jag skulle bli nån Vampire i hennes 'armé' och då klickade jag ja och så noterade Facebook att du fanns i min mail-lista och på så sätt 'frågade jag dej' om du ville bli min vän (plus min svåger som också varit inne i Facebook!!!)Fattar DU? Snacka om NÄTVERK! Så nu finns du och din kompis inne i min sida också! Man får nog ligga lågt så man inte hamnar i 'Vänt i Häcken' eller någon annan kändisblaska ;-D.

2007-10-11 @ 11:35:20
Postat av: Pappa

....se upp med bilder och personalia../ Kram

2007-10-11 @ 17:41:28
Postat av: Pappa

...KALLT?!!!! och jag som kommer dit den 25:e..Starta värmepumpen och ladda upp med ved....../Kram

2007-10-11 @ 17:42:55
Postat av: Nette

Gunvor:
Nä, jag fattar ingenting av det där - varje gång jag ska skriva någon kommentar på en vägg försvinner det och ...ja...jag är helt ute! :D

Pappa:
Värmepumpen är nu igång, fönstren insatta och tätade och ved finns inom räckhåll! :)
Kram!

2007-10-15 @ 11:27:09
Postat av: Madsselina

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2009-07-07 @ 13:47:30
URL: http://madsselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0