BLINK BLINK

En av de kurser jag läser just nu är marknadsföring - bland annat hur man marknadsför en produkt på ett fiffigt sätt...


Ja, man kan ju t.ex. annonsera?


MEN


Hur ska annonsen se ut?


I vanliga fall finns det riktlinjer på hur en annons skall vara utformad...


FAST


DE gäller tydligen inte på nätet?


FÖR


Där verkar det inte finnas riktlinjer överhuvudtaget?


Många gånger svär jag ve och förbannelse över alla annonser som körs på tidningarnas webbsidor...


Det är BLINK BLINK hit och BLINK BLINK dit...


BLINK - Köp en av våra nya bilar BLINK - Du kommer att bli så förtjust att du skaffar en till bara för att den är så fin! BLINK


BLINK - Ensam och eländig? BLINK - Bli medlem hos oss och hitta kärleken! BLINK


Jomen VISST!


De där enerverande sakerna som plötsligt fyller upp hela skärmen gör mig GALEN!


Där försöker man läsa en artikel och POFF så dyker det upp något HELT ointressant om GI-godis eller annat onödigt mitt framför ögonen och skymmer ALLT man VERKLIGEN vill se. Man klickar på krysset för att stänga eländet - öppnar en ny sida och POFF så är den där IGEN!


DE annonserna måste ju kosta en förmögenhet men vad har de för nytta - de driver väl bara folk till vansinne?


Så finns det de där annonserna som hänger efter - man scrollar neråt för att se vad som hänt och sakta kommer annonsen efter. Man scrollar på nytt - jodå, där kommer den IGEN - tills slut scrollar man ju bara för att se hur länge den hänger med? Vad den handlar om bryr man sig egentligen inte om - huvudsaken är ju om den hänger med eller inte!


Det här med BLINK BLINK stör mig!


Varför måste det överhuvudtaget vara en massa BLINK BLINK?


Om JAG lider av de där annonserna - hur är det då för personer som till exempel har epilepsi - kan de överhuvudtaget besöka de här sidorna utan att oroa sig?


FAST


Vad vet jag?


Det här är ju bara min personliga åsikt om den typ av annonseringen som används på nätet...


Alla andra kanske tycker att de är helt ok?


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Är helt med dig.. De mest irriterande är pop-up annonserna.

2007-09-09 @ 12:19:23
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Camilliondollar baby:
JA! Varför gör de såna överhuvudtaget när folk bara blir irriterade av dem? Dumt!

2007-09-09 @ 21:33:39
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Man blir tokig på dom=(

2007-09-09 @ 23:23:21
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Annelie:
Se där - nu är vi redan tre stycken som stör oss på dem....kanske dags att starta en demonstration? :)

2007-09-10 @ 07:32:37
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Emrehermine

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2010-04-08 @ 09:55:32
URL: http://emrehermine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0