GRINIG KÄRRING!

Idag är jag GRINIG KÄRRING!


OCH


DET kommer jag att vara länge - iallafall så länge jag FÖRSÖKER sluta röka! Tack förresten för kommentarerna - jag är inte lika övertygad att jag klarar det som ni är men vi får väl se. Angående substitut så tror jag nog jag MÅSTE ha det - iallafall första veckan - annars DÖR jag (så KÄNNS det iallafall)!


Gårdagen gick riktigt bra - mest för att plåstret trillade bort och jag då var "tvungen" att röka (hehe) men sedan tog jag mig i kragen och duntade fast ett nytt - tack och lov kunde jag snabbt gå och lägga mig efter det...


MEN


Någon sömn blev det ju inte!


Timme ut och timme in låg jag där - för det mesta läste jag men mellan varven låg jag och stirrade i taket - tankarna gick hit och dit. Jag ville röka...


Det är ju just det som är det jävliga - trots att man i vanliga fall inte är röksugen så får man ett FRUKTANSVÄRT behov när man bestämt sig för att inte röka ELLER som när cigaretterna varit slut hemma - man kan ha varit noll röksugen fram tills det att man märker att det inte finns några - DÅ blir det panik!


PSYKOLOGISKT!


DET är vad det är!


När jag äntligen fick sömn drömde jag - om en karl - en riktig tio-poängare. Det blev inget napp  - jag drog upp ALLA mina fel och brister så fort vi träffades...


Efter en grundlig redovisning om hur jag skulle föröka sluta röka och hur bitchig jag kan bli då (eftersom jag är det annars också), hur långsint jag är osv. osv. så var han inte lika intresserad mer...


Jäkla plåster - de gör mig dum i sömnen också. Som om det inte skulle räcka med enkelhet i vaket tillstånd?


Så var det morgon - NU upptäckte jag åtminstone EN fördel med plåstret:


I vanliga fall har jag behövt en kopp kaffe och en cigg för att överhuvudtaget få upp ögonen men nu var det som om jag sugit i mig cigaretten innan väckarklockorna ringde - PING och så var jag VAKEN!


HALLELUJA!


Idag ska jag gå och köpa dubbel dos av plåster och ge varsitt åt ungarna när vi går och lägger oss - funkar det på mig funkar det säkert på dem också - vem vet - ett tu tre kanske vi blir morgonmänniskor iallafall?


Nånej, jag SKÄMTAR bara - ni behöver inte ringa socialen!


FAST


Iden är faktiskt inte så dum...hmmm....


IALLAFALL


När jag skulle släppa ut katterna låg det en stor råtta utanför dörren - det var Lillans bidrag till frukost. Innan jag hann nappa tag i den för att slänga den högg Nova tänderna i kräket - morrade - den här är MIN!


NÄPPAN sa jag och försökte få honom att släppa den - det blev en ojämn kamp - om en katt har något den VILL ha så är det väldigt svårt att få den att släppa - även en halvt års gammal unge har stark vilja. Efter en halv minuts stridande pillade jag in ena fingret i munnen på honom - funkar det på hundar borde det ju funka på katter...


HUR dum får man vara?


Knäck sa det och så bet kattf*n fast i fingret - DU FÅR INTE MIN RÅTTA!


Jaha, så stod jag där då - ute på trappan med en darrande ilsken katt fastnaglad i mitt finger som en jäkla iller.


DET är OCKSÅ plåstrets fel - hade jag fått röka som vanligt hade jag antagligen struntat i om de gnagade i sig en råtta till frukost eller inte - NU blir det förmodligen råttpest, stelkramp OCH abstinensbesvär för hela slanten.


TREVLIGT!


Hoppas ni får en härlig dag!


Kram,

PirrFia


Kommentarer
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Råttpest.. stelkramp .. ja du är för rolig du. Så du ska försöka sluta med de där giftpinnarna.. ja.. du försök du, jag har försökt en gång på riktigt oxså då med plåster, men det gick åt fanders..var så irriterad så det där fick bli en påminnelse till nästa gång jag ska försöka.. Vill så klart, men hur enkelt är det att lära gamla hundar sitta fint.
Lycka till du..
Tjingelong

2007-09-24 @ 08:04:17
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kanf Keato

Plåster har aldrig fungerat för mig (så svåra att röka)
Men för att vara allvarlig så har plåster inte fungerat för mig, men att gå med något mellan fingrarna första dagarna har hjälpt mig. Brukade gå att hålla i tummen mellan fingrarna. Låter kanske inte så vettigt, men det fungera för mig, kanske för att jag inte är så vettig. Nu är det över ett år sedan jag rökte.
Lycka till

2007-09-24 @ 09:09:16
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: Think Twice

Grattis till beslutet!
Inte helt enkelt det där med att sluta, mycket sitter i viljan och hur du kan motivera dig själv, i mitt huvud fanns två figurer den onde som ville bjuda på cigg och den goda som prata förnuft, och den dialogen slogs jag med dagligen, för att så småningom gå segrande ur den tvisten hand i hand med den goda;)
Sömnen gick åt skogen, då det var omöjligt att somna in, men bättre idag!
Lycka till....( ett litet råd)...lyssna inte på han med hornen;))
/Kramis

2007-09-24 @ 11:34:55
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Pappa

...klart att ju slutar röka.Första tre veckorna är det tufft men......Jag slutade när en månad innan jag fyllde trettio och hade rökt som en borstbindare sedan jag var 14 så du klarar det!
Det är klart...du är ju tjej....men det går nog. Åk till hälsovårdscentralen och tag en spruta mot stelkramp snarast.../Kram

2007-09-24 @ 12:40:53
Postat av: Gunvor

Du behöver en Morot!
Ställ en tom glasburk på köksbordet. Lägg i de pengar som du kastar bort på cigaretter varje dag (inte fuska!!!) Snart får du en chock! "Är det sant? Och alla de där pengarna har jag bara låtit gå upp i rök! Och herregud, hur ser mina lungor ut? Vid det här laget är dom säkert kolsvarta - fy vad äckligt!" När burken är full så räkna och du kommer att bli glatt överraskad - du kan köpa den där grejen som du suktat efter så länge men inte haft råd med.
Lycka till!

2007-09-24 @ 19:35:12
Postat av: Ulla

Heja dig! Jag har råttfobi så jag skulle sprungit åt ett helt annat håll om det legat en råtta på trappan. När jag hämtar tidningen på morgonen så brukar jag stampa lite xtra ifall det finns någon råtta så hinner den sticka sin väg.

2007-09-24 @ 20:39:23
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Stackarn..fast en bonus är ju att du är pigg på morgonen! Kram

2007-09-25 @ 12:54:20
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Pialotta:
Nu har det ju gått ett par dagar och jag kan berätta att det går inte ett dugg bra! Plåster är helt värdelöst....det också och nerverna är på helspänn! Det här kommer inte att gå bra!!!! :(
OJDÅ - nu börjar Greys Anatomy - jag svarar på resten senare för nu är det SPÄNNANDE! Meredith har just dumpat den där veterinären och valde Derek men hur ska DET gå?
:)

2007-09-26 @ 20:07:26
Postat av: Nette

Kanf Keato:
Det där låter som ett bra knep...att hålla tummen mellan fingrarna - det ska jag testa!
Think Twice:
Vet du - jag har sådan lust att lyssna på han med hornen för det gör jag för det mesta MEN jag ska försöka skärpa mig! :)
Kram!
Pappa:
HA - du trodde jag skulle ta eld av det där med att jag är tjej va? TJI fick du! :)
Har tagit sprutan så det är lugnt! Kram!
Gunvor:
Jag undrar om det hjälper....för jag vet inte vad jag vill ha? Hehe, skämtar bara - det finns mycket jag vill ha! :)
Ulla:
Efter fyra tamråttor är jag van + alla råttor vi hade i ladugården när vi födde upp fasaner - DE var ÄCKLIGA!
Camilliondollar baby:
Jag sover hellre ;)

2007-09-26 @ 21:29:33
Postat av: Eldarnicoline

Very nice website !!! i just surfed by...keep up the good work ! fussball

2009-09-18 @ 10:13:45
URL: http://eldarnicoline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0