JODÅ - I TIDNINGEN!

JEPP - där fanns jag!

I dagens Åbo Underrättelser!

Lokaltidningen för Åbo, S:t Karins, Pargas, Nagu, Korpo, Houtskär, Iniö, Dragsfjärd, Kimito och Västanfjärd. På deras webbsida står det att tidningen läses av 27 000 personer och i det finlandssvenska samhället känner, mer eller mindre, alla ALLA!

Megastor bild - halva sidan - inte bara på mig utan även på mina före detta arbetskamrater.


Rubrik: Åboländska EU-projekt granskas

"Löner och hyror ifrågasätts av landsbygdsverket"

Bildtext:

Mebben-projektet. Hör till det som granskas. Mebbens och medborgarnätets kontor öppnades 2002 i Kimito, med it-lotsarna bla bla bla, bla bla bla. Som anställda hade de givetvis inte ansvar för hur projektet lagts upp eller finansierats.


JAHA?


Om de vet att vi, som anställda, inte har ansvar för varken uppläggning och finansiering...


Vad f*n har man då bild på OSS för?


Jag bara undrar?


Jag är inte ENSAM om att undra - under min inköpsrunda i byn var det flera människor som FÖRST påpekade att jag var med i dagens tidning och SEDAN tillade att de inte alls förstår varför just den bilden användes till artikeln - HALVA SIDAN till på köpet!


HALLÅ?


Dessutom hade lönegranskningen tydligen inget med VÅRT projekt att göra - det gällde ett annat projekt!

Nu har jag endast diskuterat saken med en enda av mina före detta arbetskompisar men hon är lika MÅTTLIGT road som jag är...


Får de verkligen göra så här?


Jag är SKEPTISK!


image188

UPPDATERAT
Här finns artikeln - utan namn och foto.

Kommentarer
Postat av: matilda

på hemsidan hade de dessvärre bara fyra artiklar som gick att läsa. Tyvärr var det inte den du var med i. Hade varit intressant och läsa...

2007-09-14 @ 17:06:17
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Nette

matilda:
Nu har jag lagt upp en bild av artikeln! Tog bort foto och namn annars hade jag ju inte varit ett dugg bättre själv! :)

2007-09-14 @ 17:30:50
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Helen

Ja ibland undrar man, de där "stora" gör tydligen som de själva vill o tycker.
Ha en fin kväll Nette o kram på dig :)

2007-09-14 @ 18:36:27
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: christel

Hej Nette. Önskar dig en trevlig helg :-)
och jag hoppas ni har det fin fint/ C

2007-09-14 @ 21:45:16
Postat av: Kiika

Ja det är åt helvete då vi blir indragna i sådana här saker. Vi har absolut INGET att göra med saken och skulle inte klockan vara så mycket så skulle jag helt klart ringa ÅU:s redaktion och berätta vad jag tänker och tycker! Men det fixar vi :-D

2007-09-14 @ 23:06:17
Postat av: Nette

Helen:
Nå, DET är sant - det gör de ju! :)
Kram på dig också! :)
christel:
Hoppas du också får en trevlig helg - är och kollar upp dig då och då men hör aldrig av mig...jag borde skärpa mig! :(
Kiika:
Jajamensan - det gör vi nog! :D

2007-09-15 @ 21:32:02
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0