MORGONKAOS

KAOS!


Våra morgnar kan alltid betecknas som KAOS - en enda riktigt HÄRLIG början på dagen!


För det första är vi alla tre allt annat än morgonmänniskor - för att vi överhuvudtaget ska vakna är det standard med fyra väckarklockor och tre telefoner.


Väckningssymfonin startar vid sju - då börjar telefon nummer ett att ringa - den hör ingendera av oss. Jag har övervägt möjligheten att alarmfunktionen i den helt enkelt inte fungerar men när jag någongång testat den under dagtid så har den fungerat? Kanske den helt enkelt är morgontrött den också?


SEDAN


Startar väckarklockorna och så är det dags för telefon nummer två och tre.


När jag tills slut kämpar mig upp till så pass mycket medvetande att jag kan välja alternativet "Stäng av" istället för "Snooze" (vad var det förresten för idiot som kom på funktionen SNOOZE och varför har det ordet inte översatts till svenska?) ...


JA


Då är klockan redan 07.20 och det börjar bli jäkligt bråttom!


MEN


Då har inte dottern ens behagat öppnat ögonen även om hon nog är vid medvetande och sonen - HAN har sovit sig genom allt oljud och inte hört ett dugg. Honom får man smälla på lampan och ropa GOOOOODMOOOOORGOOOON åt i medeltal fem gånger innan han stönar fram ord som  "STICK" eller "LÄGG AV" under täcket.


Eftersom vi tydligen ALDRIG lär oss vikten av att vakna i tid har jag försökt pränta i dem lite knep:


Kvällen innan ska det plockas fram alla kläder man ska ha på sig - finns de framlagda bredvid sängen går det betydligt enklare (och snabbare) att klä på sig.


JODÅ - det fungerar! Varje kväll sätter de fram de kläder de vill ha följande dag...


Det är bara det att dottern ofta har ÄNDRAT sig under natten!


Hon kanske ville ha en röd tröja igårkväll men idag vill hon ha en rosa och det är ju inte en speciell rosa hon vill ha utan NÅGON rosa - hmmmm - vilken ska hon ta?


Under tiden har jag släpat mig ner och satt på kaffe - med några sekunders mellanrum ställer jag mig sedan stilla i foten av trappan och lyssnar vad som händer där uppe - har de stigit upp? Är det en eller två som är på gång där uppe?


FÖR


Ropar jag på den ena och denna redan stigit upp så blir det ett herrans liv - "Men jag ÄR ju uppe - varför ska du alltid gapa på mig för - varför får den andra ligga i sängen och vara lat men MIG nojsar du minsann med"


Samma sak om jag ropar på den andra...


De där bådas morgonhumör får mig ofta att nynna...


You Are My Sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away


...i min ensamhet där nere på nedrevåningen medans jag med allt större panik sneglar på klockan.


När de till slut är nere är det kamp om toaletten. För det mesta får storasyster gå först för lillabror har lärt sig sin läxa och dessutom är han så trött att han hellre sitter på en stol och stirrar ut i tomheten tills det är dags att röra på sig än att strida med henne den här tiden på dygnet.


Vad ingen av dem verkar ha på koll är att om man är sen måste man göra saker SNABBARE?


Det är ingen skillnad hur många minuter det är kvar tills skolbussen går - ska håret borstas ordentligt så SKA håret borstas ordentligt.


OCH


Trots att de kontrollerade sina skolväskor kvällen innan och såg till att alla böcker fanns på plats så fattas det plötsligt en bok? Var är DEN nu då? På vinden? Jamen - HÄR är den ju MEN DU MAMMA - den måste plastas och den skulle plastas tills IDAG!


TRO MIG


Jag fattar inte heller hur vi hinner varje morgon eller hur vi orkar ha det så här - jag HAR försökt få någon ändring men det lyckas inte. Vi kan gå och lägga oss hur tidigt som helst men det gör ingen skillnad - igår gick vi till exempel och lade oss nio men vad hjälpte det?


FAST


Det kunde ju faktiskt vara värre så jag ska inte klaga...


Önskar er en underbar dag! :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ni vet iallafall att ni lever då =)
Morgontrött kan man nog inte sova bort. Ha en fin dag du med/kram

2007-09-19 @ 11:05:59
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sampe

ha en bra dag själv!
;)
=)

2007-09-19 @ 15:06:11
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Nette

Annelie:
Jo du - DET vet vi!!! Hahahaha! Kram!
Sampe:
Men HERREGUUUD vad du trycker in smileys överallt? Hehe! KRAM på dig! :)

2007-09-19 @ 19:52:58
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Haha..snacka om morgontrötta!

2007-09-19 @ 21:59:19
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Camilliondollar baby:
Morgontrötta är bara förnamnet - vi är snarare medvetslösa varenda morgon! :)

2007-09-23 @ 12:04:57
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0