STORLEKEN HAR BETYDELSE...

Hittade en vits hos Åsa.S som räddade min dag:

En man stiger in på en bar. I sällskap har han sin lilla tama apa. Mannen beställer in en öl och slår sig ner. Under tiden går apan runt i baren. Vid ett bord står en skål jordnötter. De äter apan raskt upp. Vid ett annat bord står det ett drinkglas med en citronskiva i, som apan också äter upp. Och sådär fortsätter det. Apan äter upp allt den hittar. Till slut kommer apan fram till biljardbordet. Där stoppar den raskt i sig en boll och sväljer den.

- Hallå där! säger bartendern. Såg du vad din apa gjorde?

- Nej.

- Den åt upp en biljardboll för mig!

- Oj då, jag är ledsen. Självklart betalar jag för alla skador han ställt till med.

När mannen druckit ur sin öl betalade han och gick därifrån.

Efter ett par veckor kommer mannen och apan tillbaka till baren. Mannen beställer in en öl igen och apan går runt i baren. Vid ett bord hittar apan ett körsbär som den stoppar upp i stjärten och sen in i munnen.

- Åh fy fan vad äckligt, säger bartendern. Såg du vad din apa gjorde?

- Nej. Vad gjorde han nu då?

- Han stoppade upp ett körsbär i stjärten innan han stoppade det i munnen.

- Jaha. Jo, han äter fortfarande allt han ser, men sen han svalde den där biljardbollen så mäter han allting först!

Hehe! :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Hahha den var riktigt rolig :)
Klart du ska vara med i vår lilla bokklubb.
Vi ska alla läsa Tyskungen för att sedan säga vad vi tycker om den, sedan väljer någon annan en bok för att vi alla ska läsa den osv.
Så se till att fixa Tyskungen o skriv ett mail till chrissie att du är med. Kolla på min sida efter hennes sida.
Ha en fin kväll.

2007-09-26 @ 19:20:03
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: MoggMaster

Den e bra synd att den e så gammal bara.

2007-09-26 @ 19:20:05
URL: http://moggmaster.blogg.se
Postat av: Nette

Helen:
Den har jag just läst - den är underbar! :) Ska skicka ett mail till henne!
MoggMaster:
Den var ny för mig så jag tyckte inte alls det var synd! :)

2007-09-26 @ 19:23:20
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Think Twice

Kilar förbi med ett lite recept till dig!
Farmors Chokladkaka
1 dl kakao
2 1/4 dl mjölk
1 1/4 dl socker
125 g smör eller margarin
1½ dl socker
2 ägg
1½ msk vaniljsocker
3½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en form ca 1,2 liter. Blanda kakao, mjölk och socker i en liten kastrull. Koka upp blandningen och låt den svalna.
Rör matfett och socker pösigt. Tillsätt äggen och vaniljsockret. Blanda mjölet med bakpulvret och vänd ner i smeten växelvis med chokladblandningen. Häll smeten i formen.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen ca 1 timma.
Lycka till!
/Kram

2007-09-26 @ 19:25:26
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Fortfarande lika kul!
P.S. Lyssna inte på MoggMaster...

2007-09-26 @ 19:32:22
URL: http://BlogglosaCamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Think Twice:
Låter jättegott - tusen tack! :)
Camilliondollar baby:
Nänä, det gör jag inte - jag har lärt mig min läxa! ;)

2007-09-26 @ 20:01:00
Postat av: Pappa

...gammal? Jaså apan...

2007-09-26 @ 21:50:54
Postat av: Annelie

Hahhaa, den var rolig =)

2007-09-27 @ 12:11:28
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0