SVAMMEL

Jag förstår inte hur folk kan tycka att motståndsförmåga mot sjukdomar är bra?


VISST


Jag förstår den delen att man inte blir sjuk - att man inte blir drabbad överhuvudtaget...


MEN


Det här med att man känner att något är på gång men att det helt enkelt inte bryter ut är bara JOBBIGT!


Jag tar hellre en dag med utbruten magsjuka än en vecka av trötthet, illamående och bubbel i magen för när det inte händer något, när det bara ligger där och bidar sin tid och kämpar med kroppens immunförsvar dag ut och dag in är det fem gånger mer jobbigt än när det verkligen händer något...


Den här åsikten gäller nu alltså magsjukor och annat mindre farligt - i det stora hela är ju kroppens motståndskraft jättebra...jag menar bara att IBLAND är den lite väl nitisk och plikttrogen!


FAST


En vecka av illamående, mindre mat OCH godis gör underverk för figuren - jag säger inte att jag verkligen gått ner i vikt - batteriet har plockats bort ur vågen för länge sedan så jag kan inte kontrollera om det stämmer men iallafall KÄNNS det så och DET räcker för mig!


Det här med vad man väger är ju en känslig sak - helst ska man ju se ut som ett benrangel med bröst och rumpa - iallafall om man ska tro på de som bestämmer.


OCH


Även om vi vanliga människor sedan sitter och kritiserar det här benrangelidealet - säger OJ och VE - hur kan de bara tro att DET DÄR är snyggt?



Vaktar man sin omgivning med hökögon för att se hur ens medmänniskor ser ut.


"Har ni sett hur STOR hon har blivit? Hon är ju som ett HUS? Hur kan hon bara låta det bli så där? Varför gör hon inget åt det?"


När jag förra veckan (mot min vilja) figurerade på bild i tidningen var det inte förknippandet med EU-bidragsfusk jag oroade mig för - vem bryr sig om såna bagateller? Jag hade inget med finansieringen att göra - jag bara jobbade där..


MEN


Jag anade ju precis hur snacket skulle gå...


Bilden var tagen 2002 - för FEM ÅR - tio kilo och minst 30 rynkor sedan!


"Är inte det där hon där Anette? Vad smal hon är? Det stämmer ju inte - när blev den här bilden tagen? 2002? Gammal har hon blivit också - jaja tiden den går!"


Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag är inte så noga. Jag har ingen större skillnad vad jag har på mig, smink rör jag inte och är jag sugen på något äter jag det utan den minsta lilla tanke på hur många kalorier det innehåller...


DET betyder dock inte att jag har lust att bli diskuterad - jag tycker omgivningen ska skita i hur mycket jag går upp i vikt - kan jag (med stor möda och stort besvär) leva med det så borde väl andra kunna göra det också?


Jag förstår inte det här med att man måste hålla koll på vad andra väger?


Är det ett sätt att må bättre för att man själv gått upp i vikt eller?


Trots att vi nu då känner avsmak för dagens modeller som i stort sett bara består av skinn, ben och silikon och gör narr av alla sorter av skönhetsoperationer (men ojdå, tappar hon tänderna nu...fy vad hemskt...hehe..) så hackar vi skoningslöst på dem som blivit rundare...som vågar vara sig själva...som njuter av livet istället för att neka sig en bakelse, chokladbitar eller tjock, härlig gräddsås hälld över en saftig biff...äh...nu blev jag ju hungrig.


Jag önskar att vi alla skulle göra verklighet av det vi säger - att vi faktiskt PÅ RIKTIGT övergav de idiotiska skönhetsideal som finns idag istället för att bara LÅTSAS att vi gjort det...


Att vi PÅ ALLVAR började acceptera runda former på andra ställen än byst och bak...


OCH


Att vi slutade med att kalla det "accepterande av fel och brister"...


FÖR


Så länge vi kallar något för fel och brister har vi ju inte accepterat dem på allvar...eller hur?


ÄH


Det här blev ju bara svammel - jag är HUNGRIG och kan inte tänka - ett tydligt tecken på att jag börjar må bättre... :)


Kommentarer
Postat av: Helen

Haha du har alldeles rätt om set du skriver, både om magsjukan i vikten. Tänk att folk måste bry sig så om en, fattar det inte.
Men visst är människan en liten gam, vill gärna hackra o slita andra i stycken om det går.
Ja ha det gott denna fredag o det är bra att aptiten kommit tillbaka :)
Kram på dig.

2007-09-21 @ 13:32:00
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Paula

Läste just idag att man gjort en undersökning om kvinnoidealet, kroppen alltså. Jämförde man kvinnornas och männens svar så var de milsvida från varandra, kvinnorna tyckte man skulle ha BMI18 medan männen föredrog 22...
Min gubbe är så mager att om jag också gick ner i vikt så skulle vi få skavsår när vi kramas!
En orsak så bra som någon annan att låta bli att banta, fniss
Ha en skön helg

2007-09-21 @ 19:23:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nette

Helen:
Gamar....jo du har rätt...det är vi! Aptiten är tillbaka till 150% - jag vräker i mig allt jag hittar....hemskt egentligen....bättre när den var borta! :)
Kram!
Paula:
Så det är så på riktigt? Att karlar faktiskt gillar mer kroppsfett än vad vi gör? Hmmm.....
Din orsak är jättebra - vem vill ha skavsår? :)

2007-09-23 @ 12:00:14
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0