KATTUNGAR FUNNA!

För drygt någon månad sedan upptäckte jag att en av våra katter (Lily) väntade ungar...

MEN

Plötsligt försvann hon - kom inte hem på ett bra tag...

OCH

När hon äntligen dök upp var hon smal som en sticka - ingen mage men heller ingen mjölk?

Förra gången hon väntade ungar fick hon missfall - kanske det hade hänt samma sak nu?

Jag sökte för säkerhetsskull igenom skog och närliggande uthus ifall hon fått sina ungar där - varje gång hon var hem och åt smög jag mig efter henne när hon rantade iväg igen...

FAST

Jag hittade inget - inte förrän NU!

Hon hade gömt dem väl - i ett litet gryt djupt under en rishög - i ett område som den här veckan kommer att rivas bort med grävmaskin - snacka om tur!



Här är de allra nyaste tillskotten i vår familj:


Flicka                                             Pojke (ev. redan tingad)            Pojke

Söta små varelser - helst skulle jag naturligtvis vilja behålla dem alla tre men vi har ju redan "ett par" katter - dessutom väntar Lilla My ungar när som helst (hon är rund som en fotboll) så där kommer det mera bekymmer PLUS att JAG också väntar ungar (bara en - peppar peppar)...

Tycks som om alla honor i det här huset har en benägenhet att yngla av sig...



Ni som tidigare hört av er till mig angående kattungar - det har varit dåligt på den fronten en tid...

MEN

NU finns det för tillfället tre stycken och snart fler!

Hör av er! :)


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad söta. Men här ska det inte flyttas in några katter. Räcker med den gamla hunden.

2008-08-25 @ 20:20:24
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Vilka sötnosar!



Kram

2008-08-25 @ 21:28:08
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Pappa

..."Jag sökte för säkerhetsskull igenom skog och närliggande uthus ifall hon fått sina ungar där - varje gång hon var hem och åt smög jag mig efter henne när hon rantade iväg igen..."

...undrar vad katten tänkte..

" ska hon också krypa ned i grytet och föda" /kram

2008-08-26 @ 13:46:51
Postat av: Annelie

Vilken tur att du fann dom i tid. Himla söta så dom borde det inte bli svårt att bli av med =)

2008-08-26 @ 16:50:18
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0