LUSTGAS & EPIDURAL

Jag KUNDE dra historien om två dygns smärta och pina...


OCH


Hur både barnmorskor och läkare var ytterst nära döden bara jag hade haft ork och kraft att slå ihjäl dem...


OCH


Störtblödning efter förlossningen...


MEN


Dagens inlägg blir istället en hyllning till uppfinningar som lustgas och epidural!


När jag fick äldre dottern var lustgas den enda smärtlindring jag prövade på - den funkade inte alls - förmodligen hade DET sjukhuset något slags sparprogram på G så att man bara andades in vanligt syre - snåla ******...


MEN


Den här gången var det sannerligen en gudagåva!


Efter en EVIGHET av smärtor gav personalen med sig - de bestämde sig för att låta mig få epidural...


FAST


Det skulle ta minst en halvtimme innan läkaren hann komma och ge mig den...


Ville jag ha lustgas under tiden?


Jäkligt dum fråga - jag hade ju redan tusen gånger sagt att jag ville ha ALLT jag bara kunde få ...



En minut senare grabbade jag krampaktigt tag i masken - sööööög in...


Efter två andetag i masken började det ringa i öronen - efter tre hade jag glömt allt det onda - nu koncentrerade jag mig bara på att hålla mig vid medvetande!


UNDERBART!


En timme medvetslöshet senare var det dags för epidural...


HIMMELRIKE!


(Fast jag erkänner - en stund gick jag på både lustgas OCH epidural bara för att det var sååååå SKÖN känsla)


Utan dessa hade jag förmodligen bestämt mig för att dö - tänkt att "nu får det sa*an vara nog" - "nu skiter jag i det här"...



Ni som ska föda barn - glöm idiotiska dumheter som "naturlig förlossning" och "alternativa smärtlindringar"...


DET är överreklamerat...


MEN


Tro mig...


Det är minsann inte lustgas och epidural!


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilken tur att du var i goda händer även efter förlossningen! Och att du hämtat dej snabbt ändå att du fick åka hem så tidigt!

Må så gott hela lilla familjen inkl. kanin (?), hund och katter!

2008-12-02 @ 20:07:49
Postat av: Gunvor

Sicken tur att du hade kunnigt folk runt dej även efter förlossningen så att du kom på benen så snabbt! Du tar väl det lugnt och nöjer dej med att amma och byta blöjor och delegera övrigt köksarbete till äldsta dottern och sonen!

Må så gott hela lilla familjen inkl. alla fyrbeningarna!

2008-12-02 @ 20:14:43
Postat av: ullrika

usch usch usch. inte blöda stört? det gick bra till slut iaf?



hoppas snart få se mer av lilla bäbin!

2008-12-02 @ 23:23:49
Postat av: Annelie

Skönt med lindring när det gör ont =)

Störtblödningen var ju inte heller så kul förstås..



Ha det fint/kramen

2008-12-03 @ 13:50:31
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0