SKVALLER & VERKLIGHET

Igår höll jag på att gå åt på jobbet....


Det hände ju inget!


Visst är det tungt när ALLA plötsligt bestämmer sig för att lämna in sina tipslappar på samma gång och kön ringlar sig runt husknuten (jaja, det kanske är en smärre överdrift men det KÄNNS ibland så)...


FAST


När INGEN kommer är det ÖKEN!


Efter att desperat ordnat alla tidningar i hyllorna, radat dem enligt millimetermått och hysteriskt städat hyllorna i lagret fick det vara nog - händer det inget snart blir jag TOKIG!



Kommer det in en dam som just varit till Alko - på utvägen skulle hon hoppa in och lämna in sin tipslapp - vem vet - man kanske vinner den här gången, log hon.


När hon lägger ifrån sig kassen med flytande varor säger det...


POFF


...och så exploderar en liter Ouzo ut över golvet - sprätter iväg över godispåsarna på nedre hyllorna - dränker mattan - blöter upp en av kartonghyllorna så att den säckar ihop...


OJOJOJ...


...piper damen och kilar sedan hastigt iväg för att kolla om hon kan få en NY flaska ...


...medans jag, i en timme, är sysselsatt med att skura golv, väggar och tak under tiden som mina arbetskläder jobbar på övervarv med att suga i sig så mycket Ouzo som det bara är möjligt.


Man ska se upp med vad man önskar sig - hastigt får man som man vill!


OCH


Det skulle inte förvåna mig om det nu startas upp ett rykte om att jag har problem med spriten - hur jag och hela lokalen fullkomligen STINKER av sprit när jag är på jobb...


FÖR


RYKTEN - DET är något den här bygden BRA på!


Just nu letar polisen här i byn genom skogarna efter en man som är försvunnen och hur det EGENTLIGEN ligger till är det förmodligen väldigt få som vet...


FAST


Alla TROR sig ha läget under kontroll!


Igår eftermiddag - när flyg och helikoptrar började puttra över skogen - startades STORA diskussioner.


-         Vet DU varför de har ett så där himla stort pådrag?

-         Det lär vara en man, född -63 som är försvunnen...

-         Född - 63? Vem skulle det kunna vara då?
          (och så går alla igenom årgångskullarna i huvudet)

-         Hur länge har han varit försvunnen då?
-         Sedan i förmiddags...

-         Förmiddags? Å så jäkla stort pådrag redan nu?


Det tog inte länge innan "alla" visste exakt  vem det letades efter och nu påbörjades fas nummer två - om människan blev anmäld förvunnen på förmiddagen och skogarna och byn översvämmades av poliser och annat redan vid tre - vad berodde detta på? Hade det tiltat? Var han farlig?


På kvällen spriddes rykten om att NU var människan hittad - det stora pådraget berodde minsann på att han rantat omkring beväpnad och HELT borta i skåpet - jojo - det borde man ju ha väntat sig - JAJAMENSAN!


MEN


Konstigt nog fortsätter sökandet nu på morgonen - polisen meddelar via Yles webbsidor "de är oroliga för att det hänt något och att det därför är viktigt att han hittas snarast"


ALLTSÅ


Stämmer ju inget av det som folk säger - förmodligen är det inte ens den människan som de påstår att det är som är försvunnen - HAN sitter antagligen och dricker sitt morgonkaffe just nu och undrar vad som är på gång!



Om ni hör rykten om den Ouzostinkande alkoholiserade kärringen på R-kiosken i Kimito så tro inte ett ord - NI vet hur det VERKLIGEN ligger till!


Hon hade tråkigt på jobbet och önskade att det skulle hända någonting!


Kommentarer
Postat av: Helen

Hahaha du är för härlig, jag blir alltid lika glad när jag kommer in till dig :D Tack själv,så glad jag blir.
Stackars dig, ja man ska vara försiktig med vad man önskar sig hehe.Hmm rykten är aldrig roliga om de sätts i rullning.Hoppas du får en fortsatt bra dag.
Massa kramar

2008-01-29 @ 14:31:23
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Pappa

....ja,ja....det går ju bra att hitta på en historia i efterhand....Skål tamefan/Kram

2008-01-29 @ 18:15:45
Postat av: Helena

Så det kan gå. Hade gärna varit där som en fluga i taket och tittat på. Undrar om tanten fick ny Ouzo förresten...

2008-01-29 @ 21:07:18
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: matilda

så spännande ni verkar ha det där ute på ön! :)

2008-01-30 @ 11:35:44
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Camilliondollar Baby

Ja, ibland så vänder det fort!

2008-01-30 @ 17:20:12
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Gunvor

Jaja skvallret går sju mil i timmen det är ett som är säkert! Men jag tror nog att du går säker, det luktar väl inte ouzo om dej varje dag! Roligt att du är på banan igen!

2008-01-30 @ 19:11:07
Postat av: Paula

Haha,du får bjussa lite på dig själv, kan du inte ragla runt och tala osammanhängade också? Bara på kul sådär..hihi
När jag jobbade på posten hade vi byns alkis på besök, varje pensionsutbetalning vill säga. En gång kom han in med en ölburk i handen, satte sig på en stol i lokalen, tappade greppet om ölen som rann ner över golvet o mattan! I ett rum på 15 kvadrat utan fönster lovar jag att det stank pilsner! Skämdes o var tvungen att till varje ny kund förklara innan de hann börja känna lukten o undra vad jag sysslade med bakom glasdisken...
Kram

2008-01-31 @ 11:34:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Annelie

Ja, vem vet vad som komma skall =)
Hoppas allt är bra med dig/kram

2008-01-31 @ 13:11:48
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sampe

=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)

2008-01-31 @ 16:49:51
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Mötley Annika

hej min vän !
det var ett tag sen ,hur e livet...med mej e allt bra kram Annika crue

2008-02-03 @ 16:11:23
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0