VILA + HOUSE

Jag är sjukskriven...


Ska bara vara hemma och vila i nästan två veckor framöver...


OCH


Det tog mig max EN TIMME innan jag, bland annat, störde mig på...


1. Skitiga fönster

2. Oordning i bokhyllorna

3. Högen med tvätt

4. Oordningen i källaren

5. Skitiga mattor som borde tvättas

6. Alla papper som borde sorteras in i mappar


SAMT


7. Allt annat jag kunde göra nu när jag "har tid"...


MEN


Som jag inte FÅR göra eftersom jag måste vila!


Tänk att det alltid är så - det man inte får göra är det man VILL göra...


DET stör mig också!


Kanske jag borde beställa hem tredje säsongen av "Dr House" iallafall?




Han är helt klart min nya favorit!

Kommentarer
Postat av: JR

Ja, detta är typiskt..sen får man ju också den här irriterande "bygga-bo"-syndromet när man väntar smått..man bara MÅSTE fixa och dona och städa..möblera om och göra fint. Jag var också sjukskriven under min graviditet pga en moderkaka som låg fel, så jag fick inte anstränga mig alls. Fast sen hamna jag på sjukan ändå..det var ännu jobbigare, att ligga blick stilla i en jäkla sjukhussäng. Långtråkigt! Hur som haver, hoppas det inte är nåt allvarligt du är sjukskriven för och att du mår bra! Trots att du inte får putsa fönster å sånt..beställ du hem Dr House så får du nåt vettigt att göra under sjukskrivningen :P

2008-07-23 @ 08:52:36
URL: http://jrmoments.blogspot.com
Postat av: Sanna

... Du kan också ta och städa ur förrådet i källaren lite (eller också låta mig göra det eller liknande) och låta mig ha kaninerna där. (A)

2008-07-24 @ 23:15:24
Postat av: Helena

Gör det. Han är underbar!

2008-07-25 @ 00:04:24
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Kiika

Vila nu du, skiten försvinner ingenstans ska du se. Du kan städa sen då du är på mammaledigt, barnet sovet i otroliga 4 timmar i sträck, äter och somnar igen...DÅÅÅ kommer du att ha HUR MYCKET tid som helst ;-) PUSS!

2008-07-25 @ 08:23:04
Postat av: pappa

....ja, ta ett piller och kolla house, kaniner luktar inomhus..../kram

2008-07-26 @ 11:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0