NIO OCH ETT HALVT KG

- Kan det verkligen vara möjligt att gå upp 9,5 kilo på 18 veckor?

Mumlade rådgivningstanten för sig själv under tiden hon gick tillbaka från vågen till sitt skrivbord...

TYDLIGEN!



Nu är jag satt på "drivaöverflödigvätskaurkroppen-diet". Enligt henne är det vätska jag samlar på mig eller med hennes egna ord: "Även om du skulle leva på rent, äkta smör finns det ingen chans att du skulle lyckas gå upp i vikt så där snabbt - det är alltså vätska och den ska vi få bort".

Det här är lite underligt...

FÖR

För att få bort vätska ska man inta MER vätska - jag bör hälla i mig MINST två och en halv liter vatten per dag (naturligtvis frågade jag och nej - det går inte med saft - det MÅSTE vara vanligt tråkigt vatten).

Det där tycker jag är ganska ologiskt!

FAST

"Ont ska med ont fördrivas"

OCH

Vätska är väl av ondo så VIPS så hade vi förklaringen till den saken - "vätska ska med vätska fördrivas"!

DESSUTOM

Bör jag äta ananas - det lär vara vätskedrivande det också fast det är INTE ok med ananasskivor i sockerlag (jepp - jag frågade DET också) - så nu äter jag ananasskivor i deras eget spad MEN tillsammans med VANILJGLASS!!!!

HA!

Jag har inget minne av att det var så här de andra gångerna?

DÅ gick jag ju också upp otroliga massor i vikt - på förlossningsfotografierna är det inte jag som ligger i sängen - det är valen Willy...

MEN

...då var det ingen som höjde på ögonbrynen eller smackade med tungan för att uttrycka sitt ogillande...

VILKET

Får mig att tänka på tobaksrökningen - DÅ frågade de mig i början om jag röker - Javisst gör jag det - Jaha - så var det klart med det...

MEN

NU är det en helt annan historia - nästa gång jag går på kontroll tänker jag ljuga - Herregud, NATURLIGTVIS har jag slutat - fattas bara annat!

NÅJA

Annars kunde det vara värre - illmåendet har gått om (förutom imorse när jag upptäckte ett par halvt uppätna dumpade råttor i vindfånget som måste tas bort) och fötterna som pickar på där i min överdimensionerade mage lär nu vara runt en 3 cm långa - mer exakta mått kanske vi får i början av juli när det är dags för ett ultraljud igen.

Apropå ultraljud så borde det då också vara möjligt att se om det är en pojke eller flicka.

Grabben vill ha en lillabror medans tösen vill ha en lillasyster. Till en början vägrade hon gå med på ytterligare en pojke i familjen - blotta tanken var otänkbar - det vill säga ända tills jag mutade henne: OM det visar sig vara en pojke får hon den hamster hon tjatat om i en halv evighet.

Nu nästan  HOPPAS hon på en lillabror...

Å

Så påstår folk att mutor inte fungerar?

Kommentarer
Postat av: Pia

Ananas åt jag varje dag under min första graviditet, gossen är idag 30 år...jag har inte ätit ananas efter det, fick oxå den rekommendationen om att ananas var "vattenutdrivande, men det vet i sjutton om det stämde.

2008-06-15 @ 20:34:11
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: Nette

Pia:

Jag tycker inte det märks någon skillnad när jag äter det fast kanske det tar ett tag innan allt börjar rinna ur som en punkterad vattenballong? :)

2008-06-15 @ 20:58:02
Postat av: Annelie

Att behöva dricka 2-2 1/2L vatten om dagen är nog mer än väteskeutdrivande =)



Ta hand om dig...

Kram

2008-06-15 @ 22:08:24
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Kokkolabon

Ååå....nu tycker jag ABSOLUT att vi borde träffas, för jag har ökat en massa i vikt, men du ha ändå ökat ÄNNU mera... DET kunde få mig att känna mig slank....en stund ;-D

2008-06-16 @ 14:05:43
Postat av: Nette

Annelie:

Tror du hon lurar mig? :)

Kram!



Kokkolabon:

Hehe - det är ju därför jag går upp - för att få andra att må bättre! :D

2008-06-18 @ 23:27:00
Postat av: Sanna

Hehe, ja kanske det inte skulle vara så dumt med en lillebror till då... ... ... MEN tror du FAKTISKT inte en hamster är typ lika mycket värd som en kaninuppfödning? ...(A)

2008-06-19 @ 12:46:41
Postat av: Gustavhege

very intersting site ..congratulation..

2010-01-25 @ 10:43:11
URL: http://gustavhege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0