SATANS JÄVLA SKIT!

Ursäkta min franska...

MEN

Jag har just avlämnat lilla Lillan till en bekant - av den enkla anledningen - vi klarade inte av att se henne ha ont mera!

Efter att hon legat och dåsat i ett par timmar störtade hon plötsligt upp och började skrika hjärtskärande - ville inte ligga, gå eller sitta och inget vi gjorde fick henne lugn.

Ringde i panik en vän för att fråga råd - hon, i sin tur, ringde en av sina vänner som jobbar inom veterinärvården och kollade läget - eftersom Lillans svanstipp svullnat upp en hel del kunde det innebära bekymmer så vad göra?

Närmaste veterinärjour inatt var i Salo - det skulle ha tagit oss en timme att åka dit OM veterinären överhuvudtaget tagit emot oss den här tiden på dygnet och det är då inte alls säkert - för det mesta ber de en avvakta tills morgonen...



Jag ringde en bekant - bad honom komma hit och ta med bössan - hon skulle fan inte behöva lida en minut mer!

MEN

När han kom hit hade hon lugnat ner sig lite och börjat äta så han ville avvakta en stund med bössan och tog istället Lillan med sig hem till sig för att kolla läget på ett objektivt sätt (istället för hysteriskt som jag körde med då för är det något jag inte klarar av så är det när djur har sjukt och enligt honom så var inte svullnaden större än man kan vänta sig om en kroppsdel amputeras bort PLUS det att om en katt äter så håller den definitivt inte på att dö eller nåt).

SKIT!

DET är ett ord som beskriver allt PERFEKT just nu!

:(


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Så, nu har jag läst igenom allt nytt som du skrivit. Stackars lillan!



Kram

2008-06-11 @ 23:48:23
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas katten mår bättre nu.

Ha det fint och ta hand om dig och lilla bebben /kram

2008-06-12 @ 23:05:45
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-06-13 @ 07:53:49
Postat av: pappa

....hej mina tjejer ( jag menar dig och din dotter ) och killen och Lillan....skit att skriva bara med vänster....klart hon har ont...kanske infekterat?......hon fixar det säkert...vänta en vecka och...ja hon kanske gillar den nya hussen så hon vägrar att komma hem../ kram

2008-06-13 @ 07:58:16
Postat av: Helena

Usch vad jobbigt det låter. Det är det som är svårt med djur. Man vet inte vad som är rätt och man måste bestämma själv.

2008-06-13 @ 17:10:58
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Nette

Alla:

Det här stör jag mig lite på - att jag aldrig tycks ha tid att svara på kommentarerna men iallafall så tack! Nu är ju hela kissen inflammerad - eller så verkar det iallafall FAST förhoppningsvis hjälper dunderkurerna som hon är satt på och då kanske allt blir frid och fröjd!

2008-06-18 @ 23:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0