JÄKLA TV-LICENS!

Jag vet inte vad tv-licensen kostar i Sverige...


MEN


Här har de iallafall mage att ta 215, 45 i året för skräpet...


OCH


Just nu sitter jag och stirrar på min med hat i blicken...


FÖR


Det är dags för en avbetalning igen - jag har nämligen delat upp min - det finns ju ingen chans i världen att man, på skoj, bara så där, har en tvåhundra över någon månad och då lika gärna kan sätta dem på tv-licensen...


IALLAFALL


SÅ STÖR DET MIG att jag måste betala den här jäkla licensen DELS för att jag tycker att den är svinaktigt dyr och DELS för att VARFÖR ska jag betala den när jag ändå inte KAN se på tv...


FÖR


Den där räfsan jag har uppe på taket är fan anamma VÄRDELÖS!


Om gudarna vill - om vädret har varit på sitt bästa humör i MINST tre dagar utan den minsta lilla vindpust eller fuktdroppe - om ingen påtänd mygga i misstag tagit för snäv sväng runt krattfanskapet och råkat nudda den...


DÅ kanske man ser annat än en blå ruta och texten "Ingen signal"...


Annars är det allt som finns på programlistan - blå fucking ruta med vit text - Ingen signal!


Man blir ju så glad!


DESSUTOM


Så är det egentligen endast två program vi VILL se på i det här huset - Greys Anatomy på onsdagar och Lost på torsdagar...


OCH


GLÖM DET att räfsan funkar just då!



VARFÖR funderar jag ens på att betala skräpet?


JO


Jag är väl optimist - kanske antennen hatar vintern - KANSKE den MOT FÖRMODAN börjar funka nu till sommaren?


Vem vet?


MEN


Å andra sidan så är jag nog lite skeptisk - jag menar - om den nu har fi**ats  en hel vinter - varför  skulle den då få för sig att börja funka under sommaren?


"Nämen kolla - nu blir det tydligen åska - jaha, då tar jag paus i en vecka till då - alla andra har ju också semester på sommaren - varför ska JAG jobba då?"



Vad göra?


Köpa ny räfsa till taket kostar en mindre förmögenhet PLUS att jag då måste betala någon gubbe för att klättra upp dit och byta ut den och DET har man inte råd med för alla pengar har ju sedan gått till att betala en svindyr licens IFALL man skulle få bild...


Jäkla tv-licens!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Önskar dig en bra dag :)
Kram.

2008-05-08 @ 09:30:59
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Pia

det som gör mig irriterad vad gäller licensen är att vi nästan aldrig tittar på TV 1 och 2, de andra kanalerna är ju reklamfinansierade...dessutom lyssnar jag på reklamfinansierad radio så man borde få välja , hade då tagit bort 1 och 2.

2008-05-08 @ 11:11:45
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Madeleine Gustavsson

Tv- licensen är ett skit. Hoppas det ordnar sej för dej. Är ny bloggar om du undra, välkommen att titta in. Kram Madde

2008-05-08 @ 19:41:41
URL: http://madde68.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag hatar verkligen också att betala den där tv-licensen. Smyghöjer för varje gång gör dom också =(

Ha det fint/kram

2008-05-08 @ 19:58:19
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Jag skulle gladeligen betala för de kanaler jag tittar på...och de är reklamfinansierade.

2008-05-08 @ 21:17:31
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Helena

Tv:n kostar en himla massa. Kanaler och licens. Måste kolla vad det kostar.... 2032 per år. Så det är väl ungefär samma då...

2008-05-08 @ 22:25:22
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pappa

...Oj här har det hänt saker...tjejen har vaknat...undrar vad som hänt?
I Sveriges land kostar licensen 511 kronor i kvartalet..alltså 2044 om året = 219,80Euro
det som jag inte kan förstå är varför de inte drar det skattevägen...då skulle ju alla få betala och ingen skulle märka att den fanns där.
Kram på dig, dottern från Pappa

2008-05-08 @ 22:28:15
Postat av: johan

hej i finland finansieras också radiokanaler som radio extrem och vega med tv licens pengar, också det som finns på nätet dvs tex yle arenan finns till pga tv licens. Så egentligen borde man tala om ngt annat än TV-licens...

2008-05-10 @ 05:35:29
Postat av: JR

Det här borde man nog inte skriva offentligt men...

....*viskar*....

Jag betalar ingen tv-licens..jag vägrar. *ssssschhhhhh*

2008-05-14 @ 09:33:55
URL: http://jrmoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0