ÄCKLIGA LÅNGBENARE

ALLTSÅ!

Vad heter egentligen de där Långbenspindlarna som har en boll till kropp och tre kilometer ben PÅ RIKTIGT?

ÄCKLIGA är de iallafall...

Idag har tre stycken roat sig med att skrämma livet ur mig...

OCH

Vanliga spindlar är det ju ganska enkelt att pilla in i ett glas för att sedan föra ut...

MEN

Att få en Långben inputtad i ett glas är verkligen inte det lättaste för att inte tala om att få UT den ur glaset när man väl kommit ut...

Det är ju faktiskt vinter nu - borde de inte ha DÖTT för länge sen?

VA?

Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Håller med, de ska väl inte finnas i november... Men nu har jag kollat upp vad den heter och tror det kan vara en Lockespindel http://sv.wikipedia.org/wiki/Lockespindel.



Kram

2008-11-09 @ 20:36:01
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Pappa

Harkrank - Tipula paludosa ; heter de/kram

2008-11-10 @ 06:48:54
Postat av: Pappa igen

...hoppsan...jag kanske missuppfattade vad det var för något..dumme mig/ Kram igen

2008-11-10 @ 06:50:37
Postat av: Annelie

Ja jättemysiga är dom ju inte.

Ha det så fint/kram

2008-11-10 @ 08:52:42
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja,lockespindlarna är ändå acceptabla. Men de stora som har korta tjocka lurviga ben och stirrar på mig när jag duschar är asigt äckliga. Men tacka vet jag "powerspray".... De e bra i köket men också bra att ha till hands i duschen :-)

Före powertspray- tiden mutade jag mina barn, för att eliminera spindlarna. De fanns 2 euros spindlar och sedan också 5 euros spindlar, men nu klarar jag mig ganska långt själv !

2008-11-10 @ 09:08:24
Postat av: JR

Klart de inte är döa när de hittat ett fintfint logi..nämligen ditt hus ;)



Hoppas du och bebben i maggen mår fintfint ni också..låt er inte störas av en liten sketen spindel..;)



2008-11-13 @ 07:43:40
URL: http://jrmoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0