GÄSP!

Envis liten unge det här - finns tydligen en hel del av sin mamma i "den" iallafall ...


Man tycker ju att stressmomentet med att åka in till Åbo för läkarbesök och därefter lite shopping borde sätta igång det hela...


OCH


Att sedan barnmorskans knådande och vridande på eftermiddagen - för att säkerhetsställa att det faktiskt var huvudet som satt inkilat nedåt - borde ha ruckat lite på viljan att stanna kvar...


MEN


NÄPPAN!


SUR blev den lilla iallafall - efter fem minuters bökande fick "den" nog - efter det vred man sig snabbt undan så fort hon ens försökte nudda magen - det gick inte ens att lyssna på hjärtljuden en längre stund - NÅGON måtta fick det ju minsann vara...



Här sitter jag ännu då....


Grabbens läkartid blev förresten omvandlad till telefontid på grund av hans förkylning - den han lidit med hela helgen - den som inte vill gå om och som förmodligen kommer att göra så att han inte kan vara med på förlossningen så som han hoppas.


Han ska ju sitta i huvudändan och läsa Kalle Anka pockets för mig så att jag håller mig lugn.


Ärligt talat är jag lite skeptisk över att högläsning från en KA-pocket slår en dunderdos av epidural men tanken är ju god och det är ju den som räknas!


Apropå god - nu blev jag hungrig - dags för frukost!


Kommentarer
Postat av: Hanna

oj herreguud... Menns det som igår... Gick över 10 dagar med båda flickorna.. Själv hade man lejdon så in i norden och så kom dom där trevliga frågorna.. -"Nämen, ska du inte börja fara iväg snart???".. Skulle ha kunnat klämma in näsan på varenda en...

2008-11-18 @ 10:43:36
Postat av: Anonym

HAN kommer när HAN är klar =)3645 tror jag han väger och så är han 51 cm lång=)



Kram

2008-11-18 @ 17:06:55
Postat av: Annelie

Det var jag

2008-11-18 @ 17:07:27
URL: http://ropsinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0