POLITISKA ÅSIKTER

Det må bo hur många människor här som helst...

MEN

Om en journalist kommer hit för att kolla upp kommuninnevånarnas åsikt om kommunalvalet...



Tror ni då att han intervjuar någon av de politiskt intresserade?

NÄNÄ

Han nappar ju förstås tag I MIG - kommunens MINST intresserade!

Perheasiat tärkeämpiä kuin riitaisa politiikka (Salon Seudun Sanomat)

Kemiössä asuva Anette Johansson ei aio äänestää lokakuun kuntavaaleissa, joissa uuteen Kemiösaaren kuntaan valitaan kunnanvaltuusto. Johansson toteaa, ettei ole kovin paljoa seurannut vaaliaiheista keskustelua.

- Juuri nyt minulla on ollut muutakin mietittävä, naurahtaa Johansson.

Tällä Johansson viittaa siihen, että hän on raskaana. Perheasiat ovat nyt etusijalla verrattuna politiikkaan, joka muutoinkin näyttäytyy hänellä hieman ikävä asiana.

- Politiikkan liittyy aina kaikenlaista riitelyä, tuumii Johansson.

Näin ollen Johansson ei ole tarkkaan perehtynyt siihen, mitä asioita kukin ehdokas näissä vaaleissa kannattaa.

- En halua valita tietämättä, mitä olen valitsemassa, Johansson perustelee.


PLUS

Ett fotografi de mycket väl kunde ha lämnat bort!

Kort sammanfattning på svenska:
Jag är alltså måttligt intresserad av politik - det är ju bara en massa stridande hela tiden och dessutom har jag haft annat att tänka på - då menar jag tydligen att jag är gravid vilket jag inte sade men de kunde förmodligen inte undvika faktum bla bla.

Tänkte först inte sätta in detta på bloggen överhuvudtaget...

MEN

Sedan slog det mig att det MÅSTE jag ju - speciellt eftersom det kommer att störa min politiskt aktive svåger OMÅTTLIGT...

OCH

DET får mig att må mycket bättre! :)

Kommentarer
Postat av: Mä vaan

Hehehheee...jag kan riktigt SE dig framför mig, så där VA? VEM? JAG? VADÅ FÖR KOMMUNALVAL? NÄR DÅ?

Skitkul...hehhee!!

Men du kunde nog gott ha satt in fotot i allafall!

2008-10-08 @ 13:41:09
URL: http://soulmasken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0