SMÅTT STÖRD!

Eftersom jag vet att det finns en del som kollar upp min blogg regelbundet...

OCH

Genast börjar undra om jag ligger och vrålskriker på BB när bloggen inte blir uppdaterad dagligen...



Blir det nu en liten mellanrapport!

Jag ligger alltså inte inne (ännu) - utan har bara duktigt mycket i nerverna för tillfället...

Konstigt hur det alltid blir så - att man börjar reta upp sig på EN sak som i sin tur leder till att man blir störd på en annan som i sin tur får en att bli galen på en tredje osv osv...

Var på läkarkontroll igår - till en kvinnlig för en gångs skull - helt annan känsla - TRO MIG...

OCH

Hon lugnade ner mig med diagnosen:

- Som det ser ut just nu blir det nog ingen förlossning under de två-tre närmaste dagarna iallafall!

Tack för det - nu är jag totalt avslappnad - betydligt lugnare - jajamensan!

DET är alltså en av sakerna som stör mig - att man ska behöva gå här (eller rättare sagt vagga fram som en smällfet sköldpadda) dag ut och dag in utan att veta om det är dags nu, meddetsamma...

ELLER

Om ungen, mitt i allt, bestämmer sig för att stanna kvar tiden ut - skulle inte förvåna mig ett dugg om jag till och med går över tiden!

En annan sak som stör mig OMÅTTLIGT är att jag är utan pengar!

Ett litet tips till er som är arbetslösa men som jobbar deltid - bli för fasiken inte sjuka...

FÖR

Det är ett rent helvete när ni ska söka sjukdagpenning!

Först säger "de" att man ska söka via facket men facket informerar en då att NÄNÄ det ska man inte alls det - man ska söka via FPA. DE, i sin tur, tycks tycka att det är omåttligt krångligt det här med inkomster etc. när man har deltidsarbetat och det blir en evighetslång väntan på ett beslut. Innan beslutet kommer (och jag har INTE fått mitt ännu) ringer de från facket och undrar varför man inte ansökt om sin sjukdagpeng - NI SA JU ATT JAG SKULLE SÖKA VIA FPA JU - eh ja, men nu är det så att man nog ska söka via dem iallafall MEN före man kan göra det måste man få beslutet från FPA - utan det blir det absolut inget!

JAHA?

Bli inte sjuk!

Sova kan man inte heller i det här stadiet - varje gång jag försöker svänga på mig vaknar jag - sedan är det totalt omöjligt att somna om någon timme framöver...

OCH

När man till slut somnat ska FÖRSTÅS antingen hunden eller någon av katterna ut...

Att sova på dagen är ingen ide´...

FÖR

Då blir man terroriserad av miljontals telefonförsäljare som inte verkar ha något vettigare att göra förutom att ringa och pracka på en en massa skit man absolut inte vill ha - det har nu gått så långt att jag slutat svara i telefon om någon med okänt nummer ringer - förmodligen missar jag en massa viktiga samtal...

MEN

Då gör jag väl det då - kanske det är lika bra - det är inget större nöje att prata med mig nu ändå!



Detta (och en hel del mer) påverkar alltså mitt humör och får mig smått oinspirerad att hitta på roliga saker att blogga om...

MEN

Nu har jag iallafall gjort en deal med dottern - hamnar jag in på BB så kommer hon att uppdatera  här på bloggen - berätta vad som händer och sker...

Får man förresten ha sin bärbara med på sjukhuset?

OCH

Har de trådlöst nät?

Isåfall kunde man ju roa sig med att livesända förlossningen med webcam?

Skojar bara - SÅ knäpp är jag INTE!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för informationen, ja måste väl medge attjag hör till de som kollar bloggen dagligen... har du inte s,krivit något nytt frågar jag försynt av din svägerska hur de är ställt med dig...

Men de där med dator och BB !!! Kan du koll am de har trådlöst på TYKS. I såfall hoppas jag att du tar bärbara med.

Sköt om er och trevlig helg.

2008-10-03 @ 19:07:09
Postat av: Helena

då vet man det då. Du verkar lite, hmm, vad ska man säga, lite lätt irriterad över det mesta just nu :)

2008-10-04 @ 01:23:49
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0