SÖTASTE KANDIDATEN?

Ända sedan jag gick ut med att det här med politik inte intresserar mig...



Har en del haft diverse åsikter om detta - en ordentlig människa röstar...


OCH


En av de mest kritiska till mitt beslut var en person jag brukar träffa där jag dricker kaffe - efter min lilla intervju döptes jag snabbt om till "Sofflockspartiet" - varenda  gång jag kom dit fick jag mig en liten pik...


Inte för att jag brydde mig - inte tog jag illa upp heller - ärligt talat roade det mig - varför låta glöden svalna när man kan elda på lite mer...


Jag SA ju att jag inte är så rar...


Därför gick jag ut med att jag nu ÄNDRAT mig - NATURLIGTVIS skulle jag rösta -  jag skulle göra min medborgeliga plikt - stöda samhället - engagera mig - allt det där...


FAST


Hur gör då en som jag som har NOLL KOLL på politik när hon väljer sin kandidat?


JO


Hon  tittar helt enkelt igenom alla valannonser - granskar var och en MYCKET noggrant...


SEDAN


Röstar hon på den som är SÖTAST...


Enkelt - eller hur?


(Naturligtvis baserade jag inte mitt val på DET viset - i själva verket var jag slug nog att använda mig av Yles kandidattest och tack vare den hitta en person med liknande åsikter som jag har MEN man måste väl inte alltid berätta ALLT?)


Behöver  jag säga att denna metod med att välja den sötaste kandidaten inte föll i god jord? :)


I ALLA FALL


Jag HADE faktiskt tänkt rösta...


OCH


Jag SKULLE ha gjort det...


Om jag inte TOTALT missat att valdagen var IGÅR...


Har man noll koll så har man...


FAST


Den här gången fick jag mig en läxa - jag som alltid trott att MIN röst inte skulle göra någon skillnad - att JAG ändå inte kan påverka...


FÖR


OM jag fattat att valdagen var igår - om jag masat mig dit (utan skor då eftersom jag inte fick dem på mig) - om jag  registrerat min röst...


OCH


Om jag har förstått det där med röstantal rätt...


Ja då hade personen ifråga kanske kommit in i kommunfullmäktige?


GISSA om DET stört mig halva dagen idag!?!


FAST


Nu har jag grämt mig klart...


FÖR


Den här personen är gift med flera barn, pendlar fram och tillbaka till sitt arbete och dessutom sportar han på sin fritid - han borde  ha tillräckligt att syssla med ÄNDÅ utan en massa tråkiga kommunfullmäktigemöten...

(Vem kan det vara?)


Det är vad jag tror...


Det finns ju faktiskt en mening med ALLT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0