VAD HÄNDER?

Jaja, jag VET - ena minuten är det pedofiler - andra banankakor - vad ska man tro? 

Det är dessvärre så jag fungerar = hopplöst fall!  

Har försökt ändra mig i 35 år men det blir bara värre och nu hoppar jag (för tillfället) över till följande huvudbry. 

Har just sett klart filmen "Half light" som handlar om en författare (Demi Moore) som förlorat sin son och flyttat till någon karg kustremsa i Skottland. Där träffar hon en fyrvaktare som heter Angus (gullig pojke) och det visar sig efter hand att han är DÖD - har varit det i många år. 

När jag såg trailern för den här filmen visste jag direkt att jag ville se den - glömde sedan totalt bort den ett tag men kom ihåg den igen förra veckan när jag beställde "The lake house" (underbar underbar UNDERBAR film) och tog den här på samma gång.  

Jag VET att det bara är FILM - att det är PÅHITTAT men en del saker kan ändå fastna och de måste jag då reda ut - iallafall försöka. 

Det här med spöken är HEMSKT intressant! 

Finns de eller finns de inte? 

Jag skäms över att erkänna att jag är HELT säker på att de finns - SMÄTT - stämpel i pannan - här har vi en dum blondin!  

MEN 

Jag ÄR det - helt säker alltså - håret är nuförtiden råttfärgat, på väg mot mörkt och det här med dum är ju relativt som så mycket annat. 

Ingen vet egentligen vad som händer efter döden - vissa säger att man kommer till himlen (tvivlar så där smått på att det är DIT jag hamnar) eller så åker man ner till helvetet (det skulle alltså vara dit jag är på väg då men jag har isåfall mig själv att skylla).  

Att människor som dör får komma till himlen är en trösterik tanke - jag tycker mycket om den! Jag VILL tro att till exempel alla barn som dör automatiskt får komma till himlen och vara lyckliga!  

Absolut! 

FAST 

Om alla antingen far till himlen eller helvetet - vilka är det då som stannar kvar här och spökar? 

Kanske helvetet är att "leva" parallellt med de levande och inte kunna göra sig hörd - att det är de dömda döda som är våra spöken? 

VA? 

Hur vet man förresten att man är död? 

VET man det? 

Om själva dödsögonblicket tar ett tag så borde man ju förstå att man håller på att dö... 

MEN 

Om man dör i sömnen eller sover i bilen, krockar och inte hinner vakna innan man dött - vet man då om att man har dött eller fortsätter man "leva" som om ingenting har hänt?  

Det här stör mig! 

Å det värsta är att när jag sedan faktiskt VET vad som händer så har jag ingen som helst möjlighet att förmedla min kunskap vidare. Tar jag då kontakt med någon levande via "anden i glaset" eller något annat medium så är det ändå bara ett fåtal som faktiskt tror på det jag säger medans resten skrattar åt dem som tror mig! 

Deprimerande!   

Kommentarer
Postat av: Blogglösa Camilla

Den filmen låter bra, måste jag nog se.

2007-06-07 @ 01:16:17
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Nette

Camilla:
Den var bra - inte riktigt så som man trodde men ändå! :)

2007-06-07 @ 09:26:36
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Helene -ostajlat-

Döden skall bli intressant. Jag är en sån där som ena stunden tror att det finns ett liv efter döden och i nästa tror jag bara att vi är long gone.
Game over, liksom.
Men så tänker jag t ex på Hitler... jag vill inte att han bara skulle ha fått gjort allt ont och mer, och sedan bara dö ifrån allt ansvar och skit.
Han borde verkligen, någonstans, få stå till svars för allt skit han gjorde.
Och då, i dessa stunder, när jag funderar på Hitler, så vet jag att det finns ett liv efter döden... eller...?
=/

2007-06-07 @ 10:25:17
URL: http://ostajlat.blogspot.com
Postat av: Blogg-Erik

Hahahaha jaaaaadu, sncka om huvudbry.

2007-06-07 @ 11:00:21
Postat av: Pialotta

Ja du det där tvistar de lärde om alltid.. ingen vet förrän det är dags.. tror att det finns vissa, men bara några få som verkligen kan det där med att se in i en människas inre.. Långt ifrån alla som säjer sij kunna det är kapabla:-(
Det handlar om penningar..
Vi som lever här.. visst finns det en mening.. vi finns alltid mitt i allt det levande senare oxså vid vår resa bort från kroppen.. Täng dej du har en kropp och en ande.. anden försvinner som en susning ut i tomma intet, medans kroppen förbrukas genom tillgång i myllan ute där som blir till liv igen och igen..
Så tror jag och visst kan jag känna de mina runt om mej av oförklar,ifa skäl lite då och då.. i alla fall i minnet:-)
Jobbat i många år inom vården och där fick jag lite bevis på något underligt händer med en avslocknad kropp.. Så visst finns det hopp..
Tjing Tjong Långkalsong

2007-06-07 @ 12:14:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carola

Intressat..visst funderar man vad som händer efter döden..synd att man inte vet något. Jag tror också på spöken. Har inte sett någon bra film på länge...det här kanske vore något. Kram

2007-06-07 @ 16:16:40
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Nette

Helene:
Det är ju just det som är problemet :(
Tyvärr har jag inte svaret! :)
Blogg Erik:
Jepp, synd att man aldrig kan slappna av - det finns alltid något att fundera på! :)
Pialotta:
Något händer men vad? Nå, jag lär väl få reda på det förr eller senare antar jag? :)
Carola:
Den är bra - lite småspännande och så...plus lite romantik....det behövs ju alltid :)
Kram!

2007-06-07 @ 19:10:21
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Sampe

Pedofiler är och förblir ett jävla pack. Skitmänniskor!

2007-06-07 @ 20:15:08
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: christel Blennerup

Hello Nette. klart att det finns spöken :-)
Dom som har stannat kvar i jordelivet efter sin död har inte "hittat" ljuset..eller så vill dom helt enkelt inte se "ljuset"..varför? ja det är olika sorters förklaringar säkert fall från fall! Vissa stannar kvar för dom vill leva samma liv..vill inte försvinna..vissa behöver hjälp för att se ljuset..kanske någon som lyssnar på dom innan dom vill lämna jordelivet! visst är det kusligt!!
ha det bäst/Christel från halland

2007-06-07 @ 20:16:45
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Vicke

Döden är vi nog många som funderar lite över ibland!! Jag hoppas att du får en fin kväll nu.
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

2007-06-07 @ 21:08:22
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Nette

Sampe:
Absolut!
Christel:
Hur vet du det? Nyfiken! :)
Vicke:
Tack detsamma! :)

2007-06-08 @ 21:11:20
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Ja jag tänker ofta på det där. Jag tror absolut på andevärlden och många i släkten har haft lite olika förmågor. Jag tror man hamnar på en annan plats efter detta jordeliv. Ha det fint/kram

2007-06-09 @ 01:49:42
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Annelie:
Jo, men vissa stannar kvar....eller? :)
Kram!

2007-06-10 @ 21:53:56
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0