JA SE DET SNÖAR...

Ja se det snöar - Ja se det snöar - det var väl roligt...


HURRA!


I vanliga fall brukar jag bli deppad så fort det är dags för den första snön...


FÖR


Jag har ju gillat HÖSTEN - mörkt - färgglatt - häftiga stormar - allt det där...


MEN


Efter den här hösten så har jag bytt - höst associerar jag härmed med all smuts kräken släpar in (tidigare har jag gillat långhåriga katter mer än korthåriga - även det har ändrat) - skitiga golv - skitiga möbler - lera i sängen när man ska gå och lägga sig så fort någon kissekatt lyckats smita dit utan att jag märkt det...


OCH


Inte nog med det - så länge det fortfarande är varmt ute utan snö släpar de hem alla typer av gnagare - varannan morgon har man trampat i en äcklig grön hög av inälvor...


OCH


Sist men inte minst - en regning, fuktig höst frodas tydligen RÄVSKABBEN som ogräs!


ÄCKLIGT!



I år är det uppåt värre nu när jag tittar ut...


Annars är det ju lugnt...


Igår skruvade jag upp gardinstänger och sedan bankade jag fast nytt tyg på fåtöljerna i vardagsrummet (fruktansvärt fult blev det men det får nu vara så där ett tag framöver - jag orkar inte bry mig just nu) - efter det städade jag...


MEN


NÄPP - ingenting förutom den där molande värken jag har varenda eviga natt nuförtiden - den som gör att jag inte kan sova och gör mig halvt medvetslös av trötthet varje dag...


FAST


Jag ska inte klaga - det kunde ju faktiskt vara värre!


Kommentarer
Postat av: Keka

Kniiip igen nu till 24.11 kl. 05.00 så jag får choklaaa!

2008-11-20 @ 11:14:59
Postat av: Annelie

Hm...jag börjar tro att mitt datum blir fel. Du får nog tidigare...(Men jag ändrar inget förstås)

Det sista man brukar göra innan man ska föda är ju just att hålla på och dona med någonting hemma.



Ha en fin dag/kram och lycka till när det sker =)

2008-11-20 @ 13:06:35
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Jajemän, sk----a tassavtryck på underlakanen, halva granskogen inne på golven och dessutom snurrar hela min värld av återkommen kristallsjuka. Men vad gör väl det? Allting har en ände! Lycka till med bebben!

2008-11-20 @ 19:02:52
Postat av: ulla

HEJ

Nu reser jag bort över helgen. MEN jag hoppas verkligen du ser till att klämma ut FLICKAN i morgon kväll så som jag tippat, för jag förutsätter att jag ska få chokladen!!!!! :D

Skämt åsido, sköt om dej/er och hoppas allt går bra när det än blir ( TAGE gissar annars på 24 DECEMBER, bara för att retas med dej , att du ska få gå LÄNGE ännu och vanka omkring!)

2008-11-20 @ 22:14:08
Postat av: Pappa

...ja det blev ju inte den 18 så ...ja det blir nog en 25 ...hur som helst ...kan inte pappan "bucka på" så bebben vaknar och vill ut../kram

2008-11-21 @ 05:16:10
Postat av: Hanna

Det FÖRSTA jag gör om mornarna då jag vaknat, sätter på datorn och kollar här IFALL OM ATT det skulle stå: - nå nu åker vi!! Men nej... suck



Vi e liksom hela familjen inkopplade i detta då både gubben och ungarna frågar om Nette "farit ren"?



Det där med "kan inte pappan "bucka på" som pappa skriver tänkte jag oxo ge som förslag... ;o)

KRAM!

2008-11-21 @ 08:19:50
URL: http://www.mynydd.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0