DET LÖSER SIG NOG!

Igår kväll kom det "Den magiska leksaksaffären" på tv...


OCH


Trots att jag i vanliga fall nuförtiden går och lägger mig samma tid som den började stannade jag uppe för att se den - det ångrar jag inte...


FÖR


Även om den kanske kan räknas som barnfilm fick den mig att inse en sak - jag har tappat bort det magiska i livet!


När gjorde jag det?


Nuförtiden går allt ut på att orka med - en del dagar vaknar jag och längtar tills det blir kväll så att jag kan gå och lägga mig igen - så ska det ju för fan inte vara!


Jag är på mammaledigt - har "ledigt" ända tills början av augusti och redan nu sitter jag och river mitt hår med vad jag ska göra efter att ledigheten tar slut? Jag vill fortsätta med vårdledigt - stanna hemma med lilla damen och de äldre så länge det bara är möjligt men hur ska det gå rent ekonomiskt? För att det skulle fungera måste jag jobba extra lite nu och då men med vad? Ett städjobb kvällstid skulle vara idealiskt men finns det ett sådant när jag behöver det? Ska jag säga upp mig från jobbet så att jag får ut mina semesterpengar eller ska jag ha jobbet kvar så att jag har något kvar att gå tillbaka till efter ledigheterna - i dessa tider är det en ren lyx att ha en stadig arbetsplats - vore ju lite väl enkelt gjort att avstå från den bara för att få ut sina semesterpengar...


Det är bara en del av de saker jag sitter och funderar på...


MEN


Varför gör jag DET? Tidigare har jag ju alltid hållit på "Det löser sig nog förr eller senare" - varför har jag slutat tänka så?



Nu får jag skärpa mig - glömma allt onödigt oroande - ta mig i kragen - hitta det magiska igen och istället för att älta vad som komma ska njuta av det som händer NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0